نصیرزاده: برای تبیین و اجرای مفاد بیانیه گام دوم نیازمند تفکر بسیجی و عمل انقلابی هستیم

معاون بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در تبیین و اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تفکر بسیجی و عمل انقلابی هستیم چراکه در غیر این صورت با این چرخه مدیریتی معیوب به نتیجه نخواهیم رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل نصیرزاده معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در نشست مسئولین فرهنگی بسیج کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: نتیجۀ تحقیقات صورت گرفته نشان‌دهندۀ این است که جنگ نرم فقط ماهیت فرهنگی ندارد و مقابله با جنگ نرم در همۀ حوزه‌ها و عرصه‌های کشور بویژه عرصه اقتصادی نیازمند حضور همۀ نهادها و سازمان‌های مهم و کلیدی در ساختار راهبردی مقابله با جنگ نرم برای «ایجاد سامانۀ رصد صحنۀ جنگ نرم و مدیریت راهبردی (برآورد، تحلیل، طرح‌ریزی، نظارت) مقابله با جنگ نرم» و «هدایت و هماهنگی برای اجرای مأموریت و عملیات مقابله با جنگ نرم» است.

وی ادامه داد: امروز در شرایط فعلی کشور کلام رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد ذیل فرهنگ است و اگر فرهنگ غنی نداشته باشیم اقتصاد قدرتمندی هم نخواهیم داشت بر همه نخبگان علمی به خصوص اقتصادی روشن شده است اما این کفایت نخواهد کرد مگر با وحدت رویه همه مسئولان و دستگاهها برای مقابله با جنگ نرم دشمن در تمام ابعاد و فرهنگ سازی ایرانی اسلامی به منظور عبور از تنگناها و به طبع آن ایجاد بستر رشد اقتصادی و رونق تولید در کشور .

نصیرزاده افزود:یکی از وظایف ما در بسیج آموزش عالی پرداختن به زوایای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب و استخراج وظایف بسیج است که این مهم از طریق نشست های کارگروه های تخصصی و عملیاتی نمودن مصوبات آن منتج به نتیجه خواهد بود.

وی گفت: در تبیین و اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تفکر بسیجی و عمل انقلابی هستیم وگرنه با این چرخه مدیریتی معیوبی که داریم و گاهی اوقات برای اصلاح آن مقاومت زیادی صورت می‌گیرد به نتیجه نخواهیم رسید بلکه بایستی بسیج با ایجاد ساز و کار مناسبی مسئول مطالبه اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در دستگاهها و نهادها شود تا این بیانیه در صدر وظایف و اقدامات کشور بماند.

نصیرزاده افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در این بیانیه بر استقرار مردم سالاری دینی تاکید داشته اند در ساختار امت سازمانی قابلیت تحقق دارد که بسیج نقش ویژه ای در تحقق آن دارد و تجربیات گذشته نشان می دهد با دموکراسی غربی هرگز نمی‌توانیم امت سازمانی ایران اسلامی را تشکیل دهیم .

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: در تفکر بسیج نسبت به حرکت رو به جلوی نظام جمهوری اسلامی هیچ بن بستی وجود ندارد، البته این نگرش و تفکر در بسیج از ابتدای تاسیس تاکنون منجر به کسب موفقیت های بسیاری شده که امروز مبدل به  الگوی جهانی شده و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هم ازاین موضوع همواره هراس داشته و دارند.

نصیرزاده گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب هم نقشه راهی ترسیم شده برای همه دستگاه ها، نهادها و مردم تا با تقویت ساختارها و اقدام انقلابی توامان مسیر توسعه و رشد در تمام بخشها بویژه اقتصادی هموار شود.

وی خاطر نشان کرد: بایستی با توسعه بسیج  در جهت شکل گیری امت سازمانی حرکت نموده و با پر کردن فاصله میان بایدها و واقعیتها مسیر پیشرفت کشور را هموار کنیم و وظایف و تکالیف شهروندی مردم را در قبال انقلاب اسلامی و در جهت تحقق اهداف عالی و بلند مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید با محوریت اقتصاد مقاومتی باز تعریف کنیم که این مهم عملی نخواهد شد مگر با توسعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی.

جانشین قرارگاه تاکتیکی مقابله با جنگ نرم بسیج کارکنان دانشگاهها ادامه داد: بایستی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نقش بسیج همچون گذشته پر افتخار انقلاب اسلامی نقشی موثر و تعیین کننده باشد و این امر محقق نخواهد شد مگر با فعالیت شبانه روزی در عرصه غنی سازی فرهنگ ایرانی اسلامی در جهت مصون سازی فرهنگ خودی و منکوب نمودن فرهنگ متخاصم.

وی ادامه داد: ما در شورای راهبردی فرهنگی بسیج بین کارگروه های تخصصی تقسیم کار کردیم که تبیین این بیانیه ارزشمند و سند ملی را در جامعه دانشگاهی  از طریق برگزاری نشست های تخصصی در سطح دانشگاهها با محوریت قرارگاه تاکتیکی مقابله با جنگ نرم انجام دهیم و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این نقشه راه به فراموشی سپرده شود.

نصیرزاده در پایان عنوان کرد:پس از تبیین و آموزش بیانیه گام دوم انقلاب برنامه هایی هم برای چگونگی مطالبه اجرای مفاد بیانیه از  دستگاه ها و نهادهای مسئول بویژه دولت را در دستور کار داریم که به سمع و نظر عزیزان  خواهد رسید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8323
اخبار مرتبط

نظرات شما