بسیج دانشجویی خواستار اجرای قانون پوشش و عدم قرارگیری دانشجو مقابل دانشجو از سوی مسئولین شد

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پی تجمع ضدقانون حجاب در بیانیه‌ای گفت: پرداخت‌های غیرنخبگانی جمعی فریب‌خورده در فضای دانشگاه جز ایجاد هرج‌ومرج و خشونت حاصلی ندارد و پازلی از سناریوی خائنین داخلی و خارجی برای دادن گرای تحریم و دشمنی بیشتر با ملت شریف ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پی تجمع ضدقانون حجاب در این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روز ۲۳ام اردیبهشت ۹۸ صحن دانشگاه تهران شاهد بی‌حرمت شدن قانون توسط عده ای حرمت شکن بود که با صورت های پوشیده شده تجمعی غیر قانونی علیه قانون دانشگاه را ترتیب دادند؛ قانونی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و مسئولین دانشگاه موظف به اجرای آن. 

این تجمع در حالی رخ داده است که به سیاق سالیان گذشته نه تنها شاهد انفعال دانشگاه بوده ایم بلکه در اقدامی عجیب، معاون فرهنگی دانشگاه به این قانون شکنان اجازه قرائت بیانیه ای غیر قانونی در اعتراضی غیر قانونی و علیه قانون را داد. اقدامی که نه تنها باعث سوء استفاده ی رسانه ها و گروه های معاند شد، بلکه این پیام را از تریبون دانشگاه و جایگاه معاونت فرهنگی مخابره کرد که بجای گفتگو و ایجاد فضای مطالبه ی نخبگانی با هوچی گری، آشوب و اردوکشی خیابانی می توان هر خواسته ای را به کرسی نشاند. 

قانون پوشش ذیل مرام نامه ی انضباطی دانشجویان دانشگاه تهران، قانون جدیدی نیست؛ و همانند سایر قوانین آموزشی و پژوهشی سالهاست که ابلاغ شده است! اما اینکه تا کنون در اجرای آن از سمت مسئولین دانشگاه قصور بوده، موضوعی حائز اهمیت است. حال مهم تر از آن این است که چرا دانشگاه دفعتاً و چنین ناسنجیده تصمیم به اجرای این قانون مهم گرفت، که باعث ایجاد حرمت شکنی های دوشنبه شد. حرمت شکنی که ساحت مقدس دانشگاه را لکه دار کرد. اتفاقی که تبعات آن مستقیما متوجه جناب آقای دکتر نیلی و معاونین ایشان است.

دانشگاه در اجرای قوانین اگر نگوئیم خائن، بی کفایت است. بسیج دانشجویی ضمن تاکید بر اجرایی شدن این قانون، این نکته را نیز مدنظر دارد که نحوه‌ی اجرای این قانون صحیح نیست و دست آویز برخی حرکت های اعتراضی خواهد شد و دانشگاه باید کنشگری خود در قبال اجرای قانون را تصحیح کند. 

پس از شروع اجرای این قانون، از معاونت فرهنگی خواسته شد که فضا را با صدور بیانیه‌ای شفاف کند، اما دانشگاه این کار را نکرد. همچنین با اعلام پیام تجمع مخالفان قانون نیز، با دکتر سرسنگی صحبت شد و خواسته شد با بیانیه‌ای واقعیت ماجرا به دانشجویان توضیح دهد اما بازهم وقعی نهاده نشد. 

در طی سالیان گذشته بسیج دانشجویی همواره نسبت به عملکرد ویترین گونه معاونت فرهنگی دانشگاه انتقادات خود را به طرق مختلف به دانشگاه منتقل کرد و اجرای بی کم و کیف آیین نامه فرهنگی از جمله قانون پوشش را از دانشگاه پیگیری کرد. اما جواب دانشگاه در طی این سالیان یا سرباز زدن بود، یا قرار دادن دانشجو در مقابل دانشجو بوده است که مهمترین مصداق آن دوشنبه سیاه دانشگاه بوده است.

وقایع روز ٢٣ اردیبهشت، خوراک خبری رسانه‌های معاند و گروهک‌های ضد مردمِ جمهوری اسلامی ایران را فراهم ساخت. گروه‌هایی چون منافقین خلق، این کثیف ترین جریان تاریخ ایران، که دشمنی خود با مردم ایران را بارها و بارها در برهه های مختلف تاریخی نشان داده اند.

در شرایطی که در چند روز گذشته شاهد دشمنی‌های آشکار آمریکا با مردم ایران هستیم و و دیوانه‌ای به نام ترامپ عریان‌تر از هر زمان به یاوه‌گویی می‌پردازد، در شرایط اقتصادی کنونی که ماحصل بی‌کفایتی مسئولین مربوطه می‌باشد، چنین پرداخت‌های غیرنخبگانی جمعی فریب‌خورده در فضای دانشگاه جز ایجاد هرج‌ومرج و خشونت حاصلی ندارد و پازلی از سناریوی خائنین داخلی و خارجی برای دادن گرای تحریم و دشمنی بیشتر با ملت شریف ایران است.

صدایی که حالا از رسانه های معلوم الحال به گوش می رسد دو عامل اساسی دارد؛ اول برگزاری تجمع علیه قانون با شعارهای ضد قانون مقابل دیدگان مسئولین دانشگاه، و دوم سوء مدیریت مسئولین دانشگاه در مواجهه با یک بی قانونی که با سر باز زدن از انجام وظیفه ی خود باعث تقابل دانشجو با دانشجو شدند و با همراهی خود با قانون شکنان فضای گفتگو را از بین برده و دانشگاه را تبدیل به صحنه ی سخیف درگیری کردند.

نهایتا مطالبه ی بسیج دانشجویی از ریاست دانشگاه تهران، دکتر نیلی، این است که دامان دانشگاه تهران، نماد آموزش عالی ایران را از لکه ی ننگ بی قانونی و مماشات با آشوبگران و قانون شکنان پاک کرده و در مورد سوء مدیریت خود و معاونین شان پاسخگو باشند و مراتب جبران و بازگرداندن تشخصِ‌ قانون مدار دانشگاه به آن را انجام دهند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8484
اخبار مرتبط

نظرات شما