امروز بازدید از موزه های قم رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: روز 28 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه ها، بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی و موزه های تحت نظارت این اداره کل در این استان رایگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید یزدانی در گفت و گویی افزود: هدف از این اقدام ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه ‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران و اسلام به ویژه شهر مقدس قم می باشد.
وی اضافه کرد: موزه مردم شناسی، خانه تاریخی زند، خانه ملاصدرا، تپه تاریخی قلی درویش و مقابر گنبد سبز تا ساعت 20 به روی علاقه‌ ‌مندان و بازدیدکنندگان باز می باشد.
وی با بیان این که خانه‌ تاریخی زند توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم به موزه مردم شناسی تبدیل شده‌ است، خاطرنشان کرد: فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه قم در اعصار گذشته، مجموعه ‌ای از اشیا و لوازم زندگی، ابزار کار، لوازم کشاورزی و صنعتی، پوشاک قم از جمله بخش‌ هایی است که در موزه مردم شناسی قم به نمایش گذاشته شده‌ است.
یزدانی ادامه داد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با مدیریت موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بازدید از این موزه نیز در روز 28 اردیبهشت رایگان است.
موزه حرم حضرت معصومه(س) دارای یک هزار متر مساحت، 2 طبقه و سه تالار است که در میدان آستانه، جنب مدرسه فیضیه و نزدیکی درب ورودی حرم کریمه اهل بیت(ع) قرار دارد؛ این موزه در سال 1314 شمسی افتتاح شد و به دلیل نگهداری اشیاء زیاد و نفیس، یکی از موزه های کم نظیر در دنیا محسوب می شود.
در موزه آستان کریمه اهل بیت(س) بیش از 6 هزار قلم شی در بخش های مختلف از جمله قرآن های خطی، سکه، کاشی، اسکناس، نقاشی، نگارگری، مدال های قهرمانان و ورزشکاران و فرش نگهداری می شود؛ بخشی از آثار این موزه مربوط به دوران ماقبل تاریخ و قبل از اسلام است.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8570
کلیدواژه: موزه قم رایگان
اخبار مرتبط

نظرات شما