مسئولیت شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی در تصادفات مشخص شد

مجلس مسئولیت شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی را به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه مشخص کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ماده (7) این طرح با 169 رأی موافق، 5 رأی ممتنع و بدون رأی مخالف از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (7) این طرح آمده است: در صورت وقوع تصادف در دوره تضمین (گارانتی) و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند. شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسؤولیت مدنی است.

همچنین نمایندگان با ماده (8) این طرح با 165 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس این ماده، منظور از خودرو در این قانون انواع خودروی سواری، وانت، مینی بوس، اتوبوس، کامیون، کامیونت، کشنده تریلر و موتورسیکلت است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8616
اخبار مرتبط

نظرات شما