با تصویب لایحه شهرداری قم در شورای شهر؛

تعرفه بهای خدمات در پارکینگ های شهری افزایش یافت

با تصویب لایحه شهرداری قم در صحن شورای اسلامی شهر قم تعرفه بهای خدمات در پارکینگ های شهری افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم عصر امروز در سالن جلسات ساحتمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری قم لایحه ای اخذ مجوز نامگذاری 11 مورد اسامی پیشنهادی جهت نامگذاری شوارع و معابر  را قرائت کرد و گفت:  نامگذاری خیابان ها بر اساس مکاتبه ای بوده است که با بنیاد شهید و امور ایثاگران صورت گرفت تا شاهد تکراری بودن اسامی خیابان هایی که با نام مبارک شهدا هستند، نباشیم.

وی با بیان این که نامگذاری ها در کمیته تخصصی شورا مورد بررسی قرار می گیرد،افزود: تمامی تغییرات صورت گرفته بعد از تصویب در کمیسیون در صحن علنی شورا مطرح و در نهایت تصمیم نهایی گرفته می شود.

تغییر نام های خیابان های شهر با بررسی کارشناسی صورت گرفت

محمود مسگری عضو دیگر شورای اسلامی شهر در این خصوص این طرح اظهار داشت: یکی از علت های اصلی تشابه اسمی در نامگذاری خیابان ها بود که به همین علت تغییراتی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: شرقی و غربی بودن نام برخی از خیابان ها علت دیگر تغییرات است و علاوه بر این درخواست هایی نیز از سوی مردم برای نامگذاری و تغییرات وجود داشت که در نهایت شورا تصمیم به این تغییرات گرفت.

این لایحه در نهایت مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

درخواست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای کاهش عوارض

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم در ادامه لایحه ای اخذ مجوز 30 درصد کاهش عوارض متعلق به صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه را مطرح کرد و بیان داشت: درخواست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این است که به علت این که فعالیت تجاری در این دفتر صورت نمی گیرد عوارض تجاری اخذ نشود.

وی ادامه داد: کمیسیون در نهایت به این نتیجه رسید که عوارض به صورت تجاری محاسبه شود اما در نهایت 30 درصد تخفیف به این مرکز داده شود.

بعد از بحث و گفتگوی اعضای شورا این لایحه نیز تصویب شد.

تعرفه بهای خدمات در پارکینگ های شهری افزایش یافت

امراللهی در ادامه لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات توقف خودروها در پارکینگ های مسقف  و آزاد را قرائت کرد و بیان داشت: نظر شهرداری در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت و کمیسیون موافقت خودش را با این لایحه اعلام کرد.

جلالی رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص این لایحه بیان داشت: باید بررسی دقیقی از وضعیت پارکینگ ها صورت بگیرد تا در تعیین تعرفه اقدام درستی صورت بگیرد.

عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم  در خصوص این لایحه اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه های نیروهای انسانی که در این پارکینگ ها در حال فعالیت هستند نیاز به افزایش قیمت تعرفه وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این هزینه های جانبی پارکینگ ها از قبیل نصب دوربین و ... نیز افزایش داشته است.

این لایحه با نظر موافق اعضای شورای شهر تصویب شد.

محمود مسگری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در ادامه  3 لایحه اخذ مجوز توافقنامه فی مابین شهرداری و مالکین 3 پلاک را قرائت کرد که در نهایت اعضای شورا به هر 3 لایحه رای مثبت داده و با لوایح شهرداری موافقت کردند.

18 راهبرد  برای چشم انداز 1414  تعریف شده است

در ادامه ای جلسه محسن رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم به ارائه گزارشی از اجرای برنامه چشم انداز قم  1414 اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون برنامه اول پنج ساله این چشم انداز در حال اجرا است و امسال سال سوم اجرای آن را سپری می کنیم.

وی ادامه داد: سامانه ای برای بررسی و تحلیل نحوه ای اجرای این برنامه راه اندازی شده است و در پایان اذرماه سال 97، 50 درصد از هدف گذاری ها به نتیجه رسیده است.

رنجبر تاکید کرد: 18 راهبرد برای برنامه تعریف شده است و 11 هدف اصلی نیز در این برنامه وجود دارد که در این میان 68 پیشرفت در پروژها داشتیم.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/8687
اخبار مرتبط

نظرات شما