نقش پررنگ رونق استارتاپ‌های بیمه در رونق تولیدات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد علیپور، رئیس سندیکای بیمه کشور   با تأکید بر همکاری نزدیک سندیکای بیمه با قوانین و چارچوب بیمه مرکزی، اظهار کرد: بیمه مرکزی مرجع دولتی و سندیکای بیمه مرجع شرکت‌های خصوصی این حوزه هستند.
 
رئیس سندیکای بیمه کشور با بیان اینکه سندیکای بیمه ۱۵ کارگروه زیر مجموعه  دارد که امسال ۲ کارگروه دیگر به مجموعه اضافه می‌شود، گفت: از مهم‌ترین کارگروه‌های این صنعت می‌توان به بیمه آتش سوزی با ضریب نفوذ ۵ تا ۶ درصد در اقتصاد کشور اشاره کرد.
 
وی با اشاره به ارتقای سواد بیمه‌ها در سال‌های متوالی، گفت: صنعت  بیمه باید در سطح بین‌الملل با رشد صنعت و ساختمان سازی، همگام  باشد یعنی هر چه تعداد شاخه‌های صنعتی افزایش پیدا کند، بیمه نیز باید راهکارهای حمایتی در حوزه بیمه آتش سوزی داشته باشد.
 
رئیس سندیکای بیمه بیان کرد: ایران برای مقابله با حوادث و بلایایی طبیعی قدم‌های خوبی برداشته است، راه اندازی صندوق بیمه حوادث و بلایای طبیعی موضوعی است که در صورت تأیید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، نگرانی از خسارات سنگین بلایایی طبیعی را از بین خواهد برد، بنابراین صندوق در ابتدا نیازمند سرمایه گذاری دولت است.

خصوصی سازی صنعت بیمه موفق نبوده است

علیپور در مورد مشکلات خصوصی سازی بیمه ها، تصریح کرد: خصوصی سازی صنعت بیمه سال ۸۰ و ۸۱  آغاز به کار کرد و فعالیت  شرکت‌های خصوصی این صنعت به طور رسمی از سال ۸۱ در بازار‌های مختلف کلید خورد؛ اما به دلیل اینکه سندیکا و شرکت‌های خصوصی بیمه، هیچ متولی و حکمران مشخصی نداشتند،  تاکنون به خوبی عمل نکرده‌اند.
 
وی گفت: واگذاری شرکت‌های دولتی به منظور ایجاد یک فضای رقابتی صورت می‌گیرد، بیمه‌گران عضو در سندیکای بیمه نیازمند برنامه جامعی برای ایجاد این رقابت در بازارهای هدف هستند که معتقدم بیمه مرکزی باید در این موضوع دقت عمل داشته باشد.
 
این فعال صنعت بیمه، گفت:  تلاش می‌کنیم که امسال برای رونق فعالیت‌های صنعت بیمه به کمک شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های این حیطه در سطح کلان و خرد برویم. رونق فعالیت بیمه‌ها در کشور، ریسک پذیری واحدهای تولیدی را بالا برده و منجر به رونق تولید در واحدهای صنعتی کشور می‌شود. یعنی تولیدکننده با آرامش خاطر و پشتوانه بیمه‌ای، تولیدات خود را افزایش می‌دهد.
 
علیپور اضافه کرد: رونق فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای هم بستگی به حمایت‌های قوانین دولتی دارد؛ به طور مثال  باید نرخ تعرفه برای انواع شرکت‌های بیمه توسط سندیکا و یا بیمه مرکزی معین شود که تاکنون این موضوع محقق نشده و تعیین نرخ بیمه‌ها در هیئت دولت صورت می‌گیرد.
 
رئیس سندیکای بیمه گران با اشاره به تأثیر رشد اقتصادی در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، گفت: نقش دولت‌ها برای افزایش ضریب نفوذ بیم‌ها در خانوارها بسیار پررنگ است، زیرا هر چه نیازهای اساسی مردم به سادگی و با قیمت‌های متعادل برطرف شود، مردم بیمه را در سبد هزینه‌های خود قرار خواهند داد. برای مثال در سیل اخیر اگر وضعیت اقتصادی مناسبی در روستاها حاکم بود قطعا واحدهای مسکونی بیشتری  بیمه شده بودند.
 
وی با اشاره به اینکه بیمه‌های زندگی در کشورهای دنیا سهم بیشتری دارند،  بیان کرد: بیمه عمر در بسیاری از شرایط سخت اعم از بیماری‌های صعب العلاج هم ورود کرده و  این افراد را حمایت می‌کند، متأسفانه سهم بیمه عمر در کشور ما کمتر از کشورهای دیگر است. مردم باید علاوه بر اموال خود جان خود را نیز بیمه کنند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8704
کلیدواژه: بیمه تولید آتش سوزی
اخبار مرتبط

نظرات شما