آیت الله فقیهی:

در شب های قدر برای رفع مشکلات یکدیگر دعا کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تلاوت قرآن، دعا، نیایش و توبه از آداب شب های قدر می باشد که بنده را به تقرب الهی نزدیک تر می کند، گفت: در شب های قدر برای رفع مشکلات یکدیگر دعا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شب های قدر، اظهار داشت: خداوند متعادل در قرآن می فرمایند که ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و شب قدر مقام بالایی دارد که کسی به این سادگی متوجه نمی شود و نمی دانید
معنای لیله القدر چیست.

وی ادامه داد: شب قدر از هزار ماه بالاتر است یعنی اعمالی که در شب قدر انجام می شود به اندازه این است که هزار ماه عبادت کرده باشیم و هزار ماه حدود 84سال عمر یک فرد می شود پس باید گفت یک شب قدر معادل یک عمر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ارزش شب قدر بسیار زیاد است، گفت: اعمالی که در این شب سفارش شده است می توان به غسل، نماز هفت قل هوالله، قرادت دعای جوشن کبیر و... اشاره کرد.

وی عنوان داشت: تلاوت قرآن، دعا، نیایش و توبه از آداب شب های قدر می باشد که بنده را به تقرب الهی نزدیک تر می کند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بندگی خدا، رسیدگی به مساکین و رسیدگی به امور مردم است، بیان داشت: در این شب ها برای رفع مشکلات یکدیگر دعا کنیم.

وی اضافه کرد: ظرف استجابت دعای بندگان  شب قدر می باشد که هرچه در این شب ها آداب مخصوص شب های قدر را رعایت کنیم و شب زنده دار باشیم انشالله دعاهایمان زودتر مستجاب خواهد شد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه شب های قدر ، شب استجابت دعا می باشد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال خود در قرآن به بندگان راز و نیاز در این شب ها را بسیار سفارش کرده است و وعده داده است که دعای دردمندان را استجابت خواهد کرد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/8916
اخبار مرتبط

نظرات شما