عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تشکیل معاونت بازرگانی خاصیتی ندارد/ کاستی های حوزه بازرگانی در کشور با تقویت وزارت صمت صورت بگیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بایدکاستی های حوزه بازرگانی در کشور با تقویت وزارت صمت درست شود، گفت: تشکیل معاونت بازرگانی در دولت منطقی نیست و خاصیتی هم ندارد.

 علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تصمیم دولت برای تشکیل معاونت بازرگانی ، اظهار داشت:  در ابتدا باید بدانیم که هدف دولت از تشکیل این معاونت چیست اگر هدف دولت اثرگذاری در فرآیند های اجرایی حوزه بازرگانی در کشور است که این مسئله وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و منطقا با تشکیل یک معاونت در نهاد ریاست جمهوری نمی شود وارد فرآیندهای اجرایی در حوزه بازرگانی شد.

وی ادامه داد: در نتیجه این تصمیم قاعدتا خیلی خاصیتی ندارد ضمن اینکه با وظایف وزارتخانه های تخصصی از جمله صنعت و معدن و تجارت هم مقایرد دارد و باعث تداخل وظایف با این وزارت خانه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: همچنین به لحاظ ایجاد ساختار معاونت وقتی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می شود فردی هم در این سمت به عنوان معاون منصوب می شود این فرد تنها خودش و دفترش می باشد و ساختار و تشکیلاتی برای او ایجاد نمی شود مانند معاونت
اقتصادی که در حال حاضر در نهاد ریاست جمهوری هست.

وی بیان داشت: به همین دلیل اگر قرار باشد هر موضوعی که در دولت وزارت خانه تخصصی دارد و قانونا وظایف آن حوزه و بخش بر عهده آن می باشد یک معاونت هم در ریاست جمهوری ایجاد شود کار منطقی نیست.

بایدکاستی های حوزه بازرگانی در کشور با تقویت وزارت صمت درست شود
نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر ما باید ضعف و کاستی هایی که درحوزه بازرگانی در کشور وجود دارد با تقویت و اصلاح امور در وزارت صنعت و معدن و تجارت درست شود چه در حوزه نصب و عزل مدیران و چه در اصلاح فرآیندها و نحوه تصمیم گیری ها.

وی عنوان داشت: با ایجاد این معاونت قاعدتا اتفاق ویژه ای رخ نخواهد افتاد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/8957
اخبار مرتبط

نظرات شما