عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ایجاد معاونت بازرگانی غیر منطقی و غیرکارشناسانه است / نخبه گرایی باید محور انتخاب مدیران در دولت باشد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با ایجاد معاونت بازرگانی گفت: ایجاد این معاونت غیرمنطقی و غیر کارشناسانه است.

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که ایجاد معاونت بازرگانی در دولت گره‌گشای مشکلات فعلی کشور نیست، اظهار داشت: دولت باید اختیارات را تفویض کند به‌طوری‌که یا از جهاد بگیرد و به وزارت صنعت معدن و تجارت بدهد یا این‌که از وزارت صمت بگیرد و به جهاد کشاورزی بدهد.

وی ادامه داد: ایجاد معاونت نمی‌تواند اثربخش باشد به در زمان فعلی که دو سال از عمر دولت باقی‌مانده است و تا این معاونت بتواند سازوکار ایجاد بکنند دوران دولت تمام می‌شود و تنها یک کار اضافه و بیهوده دیگر انجام‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: این کار غیر کارشناسی شده است و یک‌بار مالی اضافی را برای دولت ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه‌ای کالاهای اساسی نیازمند مدیریت و تصمیم‌گیری صحیح هستیم تا ایجاد یک معاونت جدید شود که قطعاً چاره‌ای کار نیز نخواهد بود.

سید جواد حسینی کیا در خصوص گمانه‌زنی برای مدیریت این سازمان نیز گفت: در این زمینه فعلاً صحبت کردن زود است چون ایجاد چنین سازمانی هنوز قطعی نشده است اما در صورت ایجاد باید در انتخاب آن از افرادی نخبه و کسانی بهره گرفته شود که در سال‌های اخیر کارنامه‌ای روشن و قابل قبولی داشتند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/8958
اخبار مرتبط

نظرات شما