ایرانِ امروز، باثبات‌تر از سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روزنامه آمریکایی «فایننشال تایمز» در گزارشی به ناکارآمدی سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر مردم ایران، اذعان کرد.

در این گزارش آمده است ایرانِ امروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، باثبات‌تر است. این موضوع شاید باعث شگفتی دولت ترامپ شود که سختگیرانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران (به بهانه) سیاست‌های بحث‌برانگیز منطقه‌ای و دفاعی این کشور وضع کرده است. سال گذشته، ایرانی‌ها نمی‌دانستند جنگ اقتصادی آمریکا آن‌ها را به کجا خواهد کشاند.

در ادامه این گزارش آمده است، اما همزمان با تلاش دولت برای ایجاد تعادل در اقتصاد، مردم ایران نیز به نوعی اطمینان در این بلاتکلیفی دست پیدا کرده اند و برای کاهش آسیب پذیری اقتصادی خود اقدام کرده اند. مقاومت و تلاش آن‌ها برای کاستن پیامد‌های تورم، کار ایران ستیزان آمریکایی را برای کشاندن آن‌ها به خیابان‌ها دشوار می‌کند.

این گزارش می‌افزاید شاید آمریکا درباره سطح نارضایتی مردم ایران از مقامات این کشور دچار اشتباه محاسباتی شده باشند.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از کارشناسان ایرانی آمده است آمریکا این بار یک اشتباه بزرگ مرتکب شد. اینکه همه اهرم های فشار غیرنظامی خود را علیه ایران آن هم بر سر یک مسئله اشتباهی، به کار برد؛ زیرا ایران مفاد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را نقض نمی‌کرد.

این گزارش می‌افزاید مردم ایران خیرخواهی ترامپ را باور نخواهند کرد، زیرا او آن‌ها را «ملت تروریست» می‌نامد و از «پایان رسمی ایران» حرف می‌زند.

این گزارش اذعان می‌کند تهدید آمریکا به تحریم‌های نفتی ایران تا جایی که حیات اقتصادی این کشور را به صفر برساند، تنها تا زمانی که عملی نشده بود، یک کابوس محسوب می‌شد. شمشیر آمریکا تا زمانی که بالای سر ایران بود، برّندگی داشت. اکنون اروپا نیز اهرم فشار خود را در برابر ایران از دست داده است.

در بخش دیگری از این گزارش نیز به عدم تمایل ایران و آمریکا برای رویارویی نظامی اشاره شده است. نگارنده مطلب در پایان گزارش مدعی شده است گفتگو میان تهران و واشنگتن به نظر اجتناب ناپذیر می‌آید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9023
اخبار مرتبط

نظرات شما