قیمت ۵۲ کالا زیر ذره بین سازمان صمت

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: قیمت ۵۲ نوع کالا با اولویت کالاهای اساسی در استان مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد تا اگر بیش از ۱۰ درصد کاهش یا افزایش قیمت داشتند علت آن را با تشکیل جلسه مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود سیجانی در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سال ۹۸ که سه شنبه شب به ریاست استاندار قم برگزار شد اظهار کرد: سیاست‌هایی که در کارگروه تنظیم بازار برای توزیع شکر اتخاذ کردیم به این صورت بود که اولویت را به خانواده و صنف و سپس به صنعت اختصاص دادیم‌.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه گفت: تصمیم دیگری که اتخاذ شد این بود که برای مدیریت، نظارت و رسیدن شکر به دست مصرف کننده، آن را در بسته‌های ۹۰۰ گرمی و هزار و ۸۰۰ گرمی توزیع کردیم، روی این بسته‌ها قیمت و عنوان شبکه‌های تنظیم بازار درج شده است.

سیجانی تصریح کرد: در همین بازه زمانی شهرهای همجوار کمبود شکر داشتند که دغدغه ما عرضه خارج از شبکه یا خروج از استان بود و بیشترین‌ پرونده نظارتی که طی این دو هفته داشتیم به شکر اختصاص پیدا کرد.

وی در ادامه پیشنهاد صنوف و کارخانه‌ها را بسته بندی شکر در بسته‌های سه کیلویی اعلام کرد که این پیشنهاد مورد موافقت استاندار و دیگر اعضای کارگروه قرار گرفت.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: ۵۲ قلم کالا را در استان رصد می کنیم تا اگر بیش از ۱۰ درصد کاهش یا افزایش قیمت داشته باشد جلسه ای برای تحلیل آن تشکیل شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9031
اخبار مرتبط

نظرات شما