قیمت برنج پس از ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد

استاندار قم به افزایش قیمت برخی اقلام و ارزاق در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان با توجه به آغاز برداشت محصول، قیمت برنج کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست  در کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تأکید بر بهره گرفتن از هر دو ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر اظهار داشت: نظارت دقیق بر مصوبات ستاد تنظیم بازار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

استاندار قم تأمین اقلام ضروری مردم را وظیفه مهم دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: مصوبات مربوط به جلسات تنظیم بازار باید در راستای کنترل بازار بوده و از بروز هرگونه تخلفات جلوگیری به عمل آید.

وی به افزایش قیمت برخی اقلام در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان با توجه به آغاز برداشت محصول، قیمت برنج کاهش می‌یابد.

سرمست با اشاره به وضعیت توزیع مرغ در استان قم ابراز کرد: توزیع مرغ در قم انحصاری بوده و فقط مربوط به یک کشتارگاه است، درصورتی‌که با صدور مجوز و از بین بردن شرایط انحصاری می‌توان قیمت‌ها را تنظیم کرد.

استاندار قم در پایان درباره وضعیت توزیع شکر در استان نیز گفت: شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود و بحث کمبود نیست اما باید نظارت بر این فروشگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر توسعه ناوگان حل و نقل کالا در کاهش قیمت مطرح کرد: اگر خطوط راه‌آهن به سیلوی استان متصل شود می‌توان امیدوار بود که بسیاری از موانع و مشکلات حل شود.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ضمن قدردانی از تمامی عواملی که در تأمین شکر موردنیاز استان تلاش کردند، اظهار داشت: نمایندگان دستگاه‌ها در محل تولید مستقر شده‌اند و به این شکل توانسته‌ایم شکر موردنیاز را در استان تأمین کنیم.

مهرداد غضنفری با اشاره به دپوی نهاده‌ها و مشکل حمل‌ونقل نهاده‌ها گفت: باید در این رابطه از اهرم‌های تشویقی استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در رابطه با ایجاد و ساخت سیلوی دیگر در قم نیز گفت: یک ظرفیتی در استان ایجادشده بود اما این ظرفیت کافی نبوده و باید نگاه ملی در این زمینه داشت، یکی از مطالبات ما صدور مجوزات لازم برای سیلو است که باید انجام گیرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9034
اخبار مرتبط

نظرات شما