میرزاده: از روستاییان به شرط بازگشت به روستاها حمایت صورت گیرد

نماینده گرمی در مجلس با اشاره به اینکه باید حمایت‌ها از روستاییان به شرط بازگشت به روستا صورت گیرد، گفت: وقتی امکانات در شهرها متمرکز شد، کلیه فعالیت‌های یک خانواده روستایی تعطیل شده و به شهر مهاجرت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت معیشت و اقتصاد جامعه و خم شدن کمر مردم در اقتصاد لجام‌گسیخته فعلی گفت: در اینکه توجه به نیازمندان در طول سالها بیشتر شده است و دولتهای مختلف در جمهوری اسلامی توجه بیشتری به نیازمندان، فقرا و کمک‌های ارائه شده به خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی کرده‌اند شکی نیست، زیرا مبالغی که چندین برابر شده است کاملاً مشهود است و در سالهای اخیر هم کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که با توجه به بحران‌های اقتصادی، حقوق خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی افزایش پیدا کند. 

وی افزود: کارهای بسیار مناسبی درباره ضابطه‌مند کردن یارانه کالاهای اساسی و توجه به این بخش بیشتر شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به معنای فقیر شدن جامعه نیست، بلکه این امر به سیاست‌های غلطی بازمی‌گردد که در طول چند سال و یک دهه گذشته گرفته شده است، به طوری که وقتی یک سرپرست خانوار تولیدکننده بوده و در یک روستا کارهای کشاورزی، دامداری، فرشبافی و تولیدات دیگر داشته است، با استفاده از سیاست‌های غلط کاری کرده‌ایم که به مناطق محروم و روستاها رسیدگی نکرده‌ایم و متأسفانه همه امکانات بهداشتی و درمانی را در شهرهای بزرگ متمرکز کرده‌ایم. 

میرزاده اظهار داشت: وقتی امکانات در شهرها متمرکز شد، کلیه فعالیت‌های یک خانواده روستایی تعطیل شده و به شهر مهاجرت می‌کند و باید در این سیاست بازنگری صورت گرفته و خانوارهای روستایی حمایت لازم انجام شود. 

وی گفت: باید خانوار روستایی را در همان روستا مورد توجه قرار داد و در همان روستا نگه داشت نه اینکه کاری کنیم که مهاجرت‌ها زیاد شده و بعد اعلام کنیم که تعداد فقرا افزایش پیدا کرده است. 

میرزاده گفت:‌اگر به اقتصاد مقاومتی و تولید بیشتر و حمایت از تولیدکننده و کارگر ایرانی اعتقاد داریم، باید آن تسهیلات در محل زندگی واقعی به آن فرد داده شود و شرط و شروط برای او تعیین کرده و بگوییم که تسهیلات فقط به شرطی که به محل زندگی روستایی بازگشت، داده می‌شود تا تولیدات کشاورزی، دامداری، مرغداری و فرش‌بافی افزایش پیدا کند، این در حالی است که ما این وضعیت را رها کرده و وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم. 

وی گفت: باید همه صاحب‌نظران این موضوع را بررسی کنند که آیا افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش مراکز حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی به معنای افزایش فقر و فلاکت است و یا اینکه سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت‌ها و از بین رفتن روستاها و افزایش مهاجرت‌ها دلایل این امر است. 

میرزاده خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت کشور به نقطه مطلوب برسد، باید خانوارهای روستایی مجددا به محل زندگی قبلی خود بازگردند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9125
اخبار مرتبط

نظرات شما