مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم:

حدود 13هزار تن مصرف ماهانه گندم استان است/ذخیره مصرف سه ماه گندم درسیلو

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه ظرفیت سیلو قم 110هزار تن است، گفت: به طور متوسط 12 الی 13 هزار تن مصرف ماهیانه گندم استان می باشد که همیشه مصرف سه ماه استان در سیلو برای مواقع حساس ذخیره می شود.

بهروز رادمنش در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ظرفیت سیلو استان قم، اظهار داشت: سیلو مجتمع ذخیره سازی استان قم 100 درصد دولتی و ظرفیت آن 110 هزار تن گندم است و تمامی نیاز استان از این سیلو تامین میگردد.
وی ادامه داد: حد اکثر خرید تضمینی گندم از کشاورزان قمی  15 الی 20 هزار تن در قم است که الباقی ظرفیت از سایر استان های گندم خیز تهیه میشود.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به میزان ورود و خروج ماهیانه گندم از سیلو، گفت: میزان ذخیره گندم بستگی به فصل دارد؛ یعنی فصل برداشت گندم باشد حجم افزایش پیدا میکند. اما به طور متوسط در سال 160 الی 170هزار تن گندم وارد سیلو می شود.

حدود 13هزار تن مصرف ماهانه گندم استان است
وی اضافه کرد: به طور متوسط 12 الی 13 هزار تن مصرف ماهیانه گندم استان است و مقداری هم برای ذخیره سازی گندم واردمی شود.
رادمنش در ادامه با اشاره به دسته های مصارف گندم، ابراز داشت: گندم برای چهار دسته و گروه مورد نیاز است که دسته اول خبازی ها می باشند که آرد را صرف پخت نان و تامین نان استان می کنند؛ دسته دوم صنوف و صنایع هستند ؛ مثل سوهان پز ها ، شیرینی پز ها ، قناد ها که آرد مورد نیاز خود را از ما تامین می کنند.
وی عنوان داشت: دو دسته دیگر در به کارخانجات بیسکویت ، کلوچه ، ویفر ، همبرگر ،سوسیس ، کالباس و کارخانجاتی که مواد اولیه ان ها نیاز به آرد داشته باشد ختم می شود که ما تامین کننده آرد موردنیاز آنها هستیم.

ذخیره مصرف سه ماه گندم درسیلو برای زمان های حساس
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه همیشه به میزان دو الی سه ماه مصرف استان آرد در سیلو ذخیره داریم، خاطرنشان شد: با توجه به سیلی که آمد برخی ها شایعه کرده اند که گندم کم داریم درحالی که در هیچ استانی کمبود گندم نداریم و در برخی استان ها نسبت به سال قبل بیشتر هم می باشد.
وی ادامه داد: امسال هم بحث خودکفایی را داریم و نیاز به واردات گندم نداریم همچنین ما هر ماه حدود هزار تن گندم به دیگر استان ها ارسال می کنیم.

کیفیت نان استان در رتبه اول و دوم قرار دارد
رادمنش با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های نظارتی استان کیفیت آرد استان را در سطح بالا تایید کرده اند، افزود: از نظر کیفی نان استان قم یا در رتبه اول و یا در رتبه دوم کشورقرار دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث شکر اشاره کرد و تاکید کرد: در یک ماه اخیر 4 الی 5 هزار تن شکر وارد استان قم شده است و هیچ کسری شکری وجود ندارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم اضافه کرد: برای تمامی تعاونی های مصرف کارمندان در سطح استان فروشگاه های زنجیره ای رفاه، افق ، جانبازان و تعاونی های طلاب و کارگری و استانداری و... اتحادیه های مختلف قنادان ، سوهان پزان ، بنکداران و کارخانه های قند استان و کارخانه های مصرف کننده شکر تامین شکر صورت گرفته است.
وی در خاتمه یادآور شد: برای استان روغن و برنج تامین و ذخیره سازی شده است.

گفتگو از مهدی سالاری فر


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/9170
اخبار مرتبط

نظرات شما