حجت الاسلام ماندگاری:

عدم تبیین شخصیت امام خمینی(ره) عامل تحریف است

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنی دشمنان، عدم تبیین شخصیت امام و مسئله توجیه از دلایل تحریف شخصیت های اسوه همچون امام خمینی(ره) می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در همایش بازکاوی پروژه تحریف امام توسط دشمن با عنوان «تحریف ظالمانه» با اشاره به اینکه سوال اصلی این است که چرا شخصیتهایی مانند حضرت امام مورد تحریف قرار می گیرند، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات هر گروهی که خداوند به عنوان اسوه معرفی کرده است چه انبیا و چه ائمه و چه صالحین و شهدا در معرض تحریف هستند، چون از سویی دشمنان خدا نمی خواهند در مسیر حق قرا بگیرند و می خواهند حق را باطل جلوه دهند و از سوی دیگر باطل را به جای حق بنشانند و در واقع جای راهزن و راهنما را عوض کنند.
وی ادامه داد: بر اساس قران کریم خداوند متعال خود محافظ این الگوها و اسوه هاست ولی برای ما هر چه دشمن در جهت تحریف انسان های کامل بکوشد کار سخت تر می شود اما در نهایت عدو شود سبب خیر.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دلیل اول تحریف دشمنی کردن دشمنان است، گفت: دلیل دوم تحریف، فقدان تبیین درست و کامل از شخصیت های اسوه است ، امروز هم با گذشت بیش از 50 سال از شروع نهضت امام همه ابعاد شخصیت ایشان تبیین نشده است.
وی بیان داشت:  دلیل سوم مسئله توجیه است؛ این مسئله داخلی در بین اصحاب انقلاب است که بعضی از افراد که باید برای تشخیص صحیح به سراغ ولی خدا بروند و از او تبعیت کنند بجای ان به سراغ ملاک های خود می روند و به دنبال توجیه نظرات خودشان هستند.
حجت الاسلام ماندگاری عنوان داشت: برخی افراد که در نظراتشان مسئله جمهوریت غالب است به دنبال جملاتی از امام می روند و آن را مطرح می کنند و پررنگ جلوه می دهند که این وجه را برجسته و پررنگ کند برخی دیگر هم مسئله اسلامیت را پررنگ می کنند. این کار در واقع برای توجیه تشخیص خودشان است و می خواهند امام را طرفدار نظر خودشان جلوه دهند.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/9238
اخبار مرتبط

نظرات شما