مدیر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

بهترین راه مقابله با تحریف، شناخت و تبیین صحیح خط امام خمینی(ره) است

مدیر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به انواع مختلف تحریف گفت: در واقع برای نیروهای انقلابی نشناختن و مطالعه نکردن آثار و پیامهای امام یک مصیبت بزرگ است زیرا اگر ما این کار را نکرده باشیم نمی توانیم دفاع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت الاسلام سید حمید روحانی روحانی شب گذشته در همایش بازکاوی پروژه تحریف امام توسط دشمن با عنوان «تحریف ظالمانه» با اشاره به ریشه تحریف در تاریخ، اظهار داشت:  درباره ریشه های تحریف تاریخ باید گفت اولین تحریف کننده تاریخ شیطان است زیرا او فرمان الهی به آدم مبنی بر خودداری از شجره ممنوعه را به نحوی جلوه داد تا ضرر و آسیب آن شجره برای آدم به صورت نفع و فرصت دیده شود.
وی ادامه داد:  در طول تاریخ نیز کسانی که مسیر توحید را بر خلاف منافع خودشان می دیدند و مثلا بت پرستی را ترویج کردند نوعی تحریف را انجام دادند یا کسانی که در زمان موسی(ع) گوساله پرستی را ترویج کردند در واقع تاریخ را تحریف کردند.
مدیر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه  در زمان پیامبر اسلام(ص) مشرکین برای منحرف کردن مسیر بعثت اقدام به ساختن مسجد ضرار کردند، گفت:  در زمان ما هم برخی افراد با مطرح کردن مسائلی مانند اسلام منهای روحانیت یا جدایی دین از سیاست در صدد تحریف برآمدند.
وی بیان داشت: تحریف انواع گوناگونی دارد که یکی از آنها تحریف شخصیتی است، مثلا تلاش می کنند شخصیت امام خمینی(ره) را وارونه جلوه دهند؛ تحریف دیگر تحریف خط و راه و مکتب امام خمینی(ره) است؛ تحریف دیگر تحریف بخشی و قسمتی از دیدگاههای امام است ؛ تحریف چهارم برخی از عملکردها و موضع گیریهای امام است و تحریف پنجم هم توسط کسانی است که فهم و دید محدودی دارند و با فهم خودشان از نظر فکری و انتقادی با امام برخورد می کنند و او را تفسیر می کنند.
حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: در اوایل نهضت نیز وقتی امام خمینی(ره) روی خطر بزرگ اسرائیل تاکید می کردند عده ای می گفتند «الکفر مله واحده» یعنی اینکه چرا امام خطر اسرائیل را برجسته می کند او هم تفاوتی با بقیه ندارد یا وقتی امام بحث رسیدگی و ترجیح محرومین و کوخ نشینان بر سرمایه داران را مطرح می کردند امام را به داشتن افکار کمونیستی متهم می کردند.
وی ابراز داشت: نوع دیگری از تحریف ممکن است در لباس تعریف غیرمنطقی اتفاق بیفتد به طور مثال برای بیان قاطعیت امام برخی مسائلی را به امام نسبت می دهند که با روحیات امام از جمله رعایت آداب و اخلاق تناسبی ندارد مثلا می گویند ایشان در جلسه از روی عصبانیت استکانی را پرت کرد که این مسائل سبب می شود امام فردی مستبد و لجباز جلوه داده شود که اصلا صحیح نیست.
مدیر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی امام راحل را  اهل زد وبند پشت پرده و مذاکره معرفی می کنند که این هم نوعی تحریف است، گفت: عده ای دیگر نوعی از تحریف را دنبال می کنند که به بی اعتبارسازی و ناهمخوانی نظریات امام با شرایط فعلی منجر شود مثلا می گویند صحبتهای امام به درد شرایط امروز نمی خورد و حتی به این مغالطه متوسل می شوند که در مسائل فقهی هم باید مرجع تقلید زنده باشد و در نهایت هم به این نتیجه می رسند که باید آنها را به موزه سپرد.
وی عنوان داشت:  نوع دیگری از تحریف اینگونه است که برخی حرف های امام در عمل غیرقابل اجراست و خود امام هم از یک حرفی عدول کرده است مثلا علیرغم اینکه گفته است ما از آل سعود نمی گذریم اما برای اعزام مردم به حج از آنها گذشت کرد و وارد تعامل شد یا اینکه علیرغم اینکه گفته بود جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان اما مجبور به پذیرش آتش بس شد.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با تحریف  شناخت و تبیین صحیح خط امام است، گفت:  در واقع برای نیروهای انقلابی نشناختن و مطالعه نکردن آثار و پیامهای امام یک مصیبت بزرگ است زیرا اگر ما این کار را نکرده باشیم نمی توانیم دفاع کنیم.
وی تاکید کرد:  در جریانهای فعلی هم که در واقع مصداق «خراصون» هستند فردی در مرقد امام در بهمن 95 در حالی که نوه امام هم در کنار او ایستاده بود گفت: « ما نباید مانند مشتی از متحجرین خودمان را به کلام بی روح امام محدود کنیم» این جریان تلاشش این است که خط امام منسی شود و به فراموشی برود و تلاش دیگرش این است که آگاهی و شجاعت و غیرت از مردم گرفته شود.
مدیر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات این سوال مطرح می شود که چرا امام برخی از تحریف کنندگان که آن زمان در اطرافش بودند را طرد یا عزل نکرد پاسخ این است که اولا قصاص قبل از جنایت نمی توان کرد و ثانیا برخی از آن ماهیت واقعی خودشان را بعد از امام بروز دادند.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/9248
اخبار مرتبط

نظرات شما