معاون پژوهشی جامعه الزهرا مطرح کرد:

دریافت 410 اثر در کتاب سال بانوان/برگزاری دوره های مترجمی و تدوینگر متون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ر یحانه حقانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات جامعةالزهرا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: در جامعةالزهرا 13 هزار طلبه حضوری و غیرحضوری در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سال 97 برنامه‌های پژوهشی جامعة‌الزهرا پیرامون چند محور معین در حال پیشروی است افزود: ارتقاء سطح توانایی پژوهشی طلاب این مرکز و زمینه‌سازی و ایجاد تعامل بیش از بیش معاونت پژوهش جامعةالزهرا با دیگر مراکز علمی همسو از مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی جامعة‌الزهرا طی سال جاری است که در این راستا تاکنون با 16 مرکز علمی اعم از دانشگاهی و حوزوی تفاهم‌نامه امضا شده است.

معاون پژوهش جامعةالزهرا از برگزاری اختتامیه طرح «کتاب سال بانوان» همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع بیش از 500 اثر به دبیرخانه کتابِ سال رسیده و 410 اثر پذیرش شده است که از این تعداد 145 اثر در زمینه زن و خانواده، 53 اثر در زمینه تفسیر و علوم قرآن، 34 اثر در زمینه تاریخ و سیره، 80 اثر در زمینه ادبیات و هنر و 29 اثر در زمینه فلسفه و کلام است و کار داوری آثار تا پایان بهمن ماه به نتیجه می‌رسد.

حقانی با اشاره به برنامه‌های مختلف جامعةالزهرا در راستای ارتقاء توان پژوهشی طلاب اضافه کرد: 6 گروه علمی در سال جاری فعالیت‌های علمی-پژوهشی خود را در زمینه‌های مختلف از جمله ادبیات عرب، فقه و اصول، تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآن، فلسفه و کلام شروع کرده‌اند.

وی عنوان کرد: 60 مقاله علمی توسط پژوهشگران فعال جامعة‌الزهرا در سال 97 ارائه شده که 31 مقاله چاپ شده است، 18 مقاله در دست چاپ است و 11 مقاله به همایش‌های مخلف علمی ارسال شده است.

حقانی اذعان کرد: در آستانه هفته پژوهش، جامعة‌الزهرا دوره کوتاه مدت تربیت پژوهشگر را با همکاری مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار کرد که اساتید و نخبگان رشته فقه و اصول برای شرکت در این دوره پذیرش شدند تا آثار علمی آنان در زمینه فقه و اصول به چاپ برسد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های بخش پژوهشی جامعة‌الزهرا تربیت مترجم است که در این راستا 200 طلبه برای آموزش زبان انگلیسی، عربی و ترکی-استانبولی پذیرش شده‌اند و از بهمن ماه کلاس‌های آنان شروع خواهد شد.
وی از دریافت مجوز برای یکی از نشریات علمی پژوهشی جامعة‌الزهرا در زمینه زن و خانواده در سال جاری خبر داد و گفت: این رشد خوبی برای آثار علمی-پژوهشی طلاب خواهد بود.

معاون پژوهش جامعةالزهرا اضافه کرد: انتشارات جامعة‌الزهرا در مجموع 121 کتاب تألیفی داشته است؛ در سال 97 سه کتاب به چاپ رسیده است، سه کتاب در دست چاپ است و 12 عنوان کتاب نیز تا پایان سال تکمیل شده و به چاپ خواهند رسید.

حقانی افزود: در سال 97 همچنین چهار کرسی آزاداندیشی، 6 کرسی ترویجی، 22 نشست علمی-پژوهشی و 24 کارگاه علمی-پژوهشی به همت مجموعه جامعة‌الزهرا برگزار شده است.

وی تصریح کرد: 830 طلبه و پژوهشگر در انجمن‌های علمی-پژوهشی جامعة‌الزهرا در 10 گروه تخصصی فعال هستند.

معاون پژوهش جامعةالزهرا بیان کرد: تربیت کارشناس تدوینگر متون از دیگر فعالیت‌های پژوهشی جامعةالزهرا است که طلاب را طی دوره دو ماهه در این زمینه تربیت می‌کند؛ دور نخست این دوره تخصصی به اتمام رسیده است و تا پایان سال با اتمام دور دوم و مراحل نهایی آموزشی، متخصصان آموزش‌دیده در این عرصه ورود می‌کنند و با حوزه‌های علمیه وارد همکاری می‌شوند.
انتهایی پیام/160
http://qomefarda.ir/930
اخبار مرتبط

نظرات شما