صادقی : اظهار نظر در باره تیم ملی هنوز زود است

سرمربی جدید تیم سایپا معتقد است برد پنج‌ برصفر شروع خوبی برای تیم ملی به شمار می‌رود اما هنوز خیلی زود است بخواهیم در مورد اهداف تاکتیکی ویلموتس صحبت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،تیم فوتبال ایران درحالی‌که مرحله جدیدی از دوران خود  را سپری می‌کند دیروز در اولین تجربه حضور مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی‌اش موفق شد با پنج گل سوریه را درهم بکوبد.


از بین مرییان لیگ برتری فصل گذشته تنها ابراهیم صادقی و فرهاد مجیدی بودند که در ورزشگاه حضور یافتند و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. به همین دلیل از ابراهیم صادقی کاپیتان سابق و سرمربی فعلی تیم فوتبال سایپا درباره نحوه عملکرد تیم ملی ایران و اینکه آیا یک بازی می‌تواند ملاک درستی برای اظهارنظر درخصوص تیم ملی باشد سؤال کردیم و او در پاسخ به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: «درهرصورت برای شروع بسیار خوب بود. اینکه در اولین بازی که آقای ویلموتس هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت ما توانستیم 5 بر 0 تیم ملی سوریه را ببریم به‌هرحال نتیجه قابل قبولی به شمار می‌آید. آن‌هم در برابر تیمی که همواره برای ما در سال‌های اخیر دردسرساز بوده است. ما دیروز علاوه بر پنج گلی که به ثمر رساندیم در دو سه نوبت دیگر هم می‌توانستیم دروازه سوریه را بازکنیم که این‌ موضوع باعث امیدواری هر چه بیشتر ما  می شود.»


وی در ادامه افزود: « مدت زیادی از حضور ایشان در ایران نمی گذرد  و فکر می‌کنم  دراین مدت سه یا چهار جلسه بیشتر با تیم تمرین نداشتند و هم‌اکنون اگر بخواهیم درخصوص مسائل فنی اظهارنظر کنیم خب خیلی زود است. اما خیلی خوشحال‌کننده است که تیم ملی  5 بر صفر بازی را برده است.


ما یک تیم بسیار خوب و درعین‌حال یک تیم بسیار باانگیزه را در اختیارداریم که ازلحاظ سنی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند. همچنین بسیاری از بچه‌ها در باشگاه‌های اروپایی مشغول هستند و کسانی هم که در ایران بازی می‌کنند جزو بازیکنان تأثیرگذار تیمشان به شمار می‌روند. در کل فکر می‌کنم تیم بسیار دوست‌داشتنی و  سرحالی داریم که امیدوارم با حمایت‌هایی که همه جامعه فوتبال از آقای ویلموتس و تیم ملی انجام می‌دهند بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.»


صادقی در ادامه با اشاره به هدف تیم ملی درآینده تأکید کرد: «من معتقدم که از حالا باید هدف‌گذاری تیم ملی را صعود از مرحله گروهی جام جهانی قرار دهیم. چراکه دیگر راه یافتن به جام جهانی نمی‌تواند برای فوتبالمان جذابیت خاصی داشته باشد و این هدف هم با توجه به تیم خوبی که داریم و امکانات مناسبی که در اختیار مربی تیم ملی قرار می‌دهیم واقعاً دور از دسترس نخواهد بود.»

 


وی راجع به ترکیب اولیه تیم و نحوه قرارگیری بازیکنان خصوصاً در بخش هجومی چنین توضیح داد: «کریم انصاری فرد و طارمی در نوک خط حمله حضور داشتند، با این تفاوت که کریم تا حدی نسبت به طارمی جلوتر بود و این دو کاملا با هم هماهنگی زیادی داشتند و همانطور که خودتان هم حتما دیدید یکی از گل های ما با همکاری خیلی خوب همین دو بازیکن شکل گرفت. جهانبخش و وحید امیری به عنوان دو بال کناری به نوعی نقش وینگر را در تیم ایفا می کردند وامید ابراهیمی وحاج صفی هم به عنوان دو هافبک دفاعی، هر کدام با شرح وظایف خودشان در جلوی مدافعان به کار گرفته شدند و در خط دفاع هم که نوع چینش بازیکنان مشخص است.»


 ابراهیم صادقی که مشخص بود بازی را به خوبی دیده در باره تعداد مهاجمان زیادی که در فوتبال ما در این برهه ظهور یافته اند تاکید کرد: «من معتقدم در هر صورت وجود این همه مهاجم طراز اول و شایسته باعث به وجود آمدن رقابت بین آن ها می شود و هر چه قدر رقابت بین بازیکنان بیشتر باشد بازیکنان پیشرفت سریع تری خواهند داشت. شما به بازی خوب اللهیار توجه کنید که چه بازی  خوبی را به نمایش گذاشت. در پست پلی میکرهم مسعود شجاعی دراین پست همچنان خوب کار می کند ضمن اینکه بازیکنان دیگری هم پشت خط حضور دارند که رفته رفته به ترکیب تیم اضافه خواهند شد.»


نارنجی وفادار  که حالا به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا وظیفه‌ای دشوار در لیگ آینده دارد درباره  برنامه های پیش فصل تیمش نیز گفت: «در فصل نقل و انتقالات تا اینجا خیلی خوب عمل کردیم و امیدوارم در آینده بتوانیم دو تا سه بازیکن دیگر هم جذب کنیم. َبا برنامه پیشنهادی که سازمان لیگ به باشگاه‌ها داد و تاریخ شروع لیگ جدید را 10 مردادماه عنوان کرده است، ما هم از تاریخ 20 خرداد تمریناتمان را آغاز می‌کنیم که با توجه به تاریخ آخرین بازی در لیگ، حدود سه هفته به بازیکنانمان استراحت دادیم. امیدوارم بتوانیم که در لیگ نوزدهم یک تیم خوب و قوی و منسجم را تشکیل بدهیم.»



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9448
اخبار مرتبط

نظرات شما