کاهش 50درصدی تصادف طی ایام تعطیلات عید فطر در قم

سخنگوی فرماندهی انتظامی قم با بیان این که تصادف ها در این استان در ایام تعطیلات عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است گفت: در این مدت در مجموع ۴۱ فقره تصادف در قم رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مهرداد حاجی زاده با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی قم طی چهار روز تعطیلات پایان هفته گذشته افزود: در این مدت، میزان فوتی‌ها نیز ۷۱ درصد و مصدومان ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلات پایان هفته گذشته و فرصتی که برای خانواده‌ها برای تفریح و دید و بازدید مهیا شد گفت: وظایف فرماندهی انتظامی قم در این ایام که تأمین امنیت شهروندان و زائران بود تشدید شد و با آماده باش صد درصدی کارکنان موفق شدیم ضمن حفظ امنیت شهروندان، سه طرح نیز در راستای کاهش سرقت و افزایش امنیت اجتماعی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح مقابله با توزیع کنندگان کالای قاچاق و مواد مخدر، کنترل سارقان سابقه دار و ارتقای امنیت اجتماعی بود که برای پاکسازی کانون‌های جرم اجرا شد و فرصت را از سو استفاده کنندگان گرفت تا شاهد امنیت خوب در استان باشیم.

به گفته جاجی زاده، در این ایام، مجموع سرقت‌ها در قم هشت درصد کاهش و کشف سرقت‌ها ۶۶ درصد افزایش یافت، سرقت منزل ۲۵ درصد کاهش و میزان کشف آن ۷۰ درصد افزایش و سرقت مغازه ۳۳ درصد کاهش و میزان کشف آن صد درصد افزایش یافت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم گفت: سرقت خودرو ۹ درصد کاهش و سرقت موتورسیکلت ۱۱ درصد افزایش یافت، همچنین در این ایام سرقت مسلحانه رخ نداد، سرقت به عنف ۵۰ درصد کاهش و میزان کشف آن صد درصد افزایش یافت، وقوع شرارت ۵۰ درصد کاهش و نزاع و درگیری نیز ۱۷ درصد کاهش داشته است.

حاجی زاده همچنین افزود: در ایام تعطیلات عید فطر امسال، با تمرکز بر کانون‌های آلوده و دیگر نقاط، ۱۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و حدود یک کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

وی وضعیت ترافیک در سطح شهر قم در این ایام را نسبت به ایام مشابه سال گذشته بهتر و روان تر ارزیابی کرد و ضمن تشکر از همکاری مردم و مسافران با مأموران نیروی انتظامی و همچنین رسانه‌ها به دلیل اطلاع رسانی، از دستگاه‌های استان نیز که ظرفیت‌های خود را در اختیار پلیس قم قرار دادند قدردانی نمود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9541
اخبار مرتبط

نظرات شما