گزارش قم فردا از جلسه امروز شورای شهر؛

ادغام سازمان های شهرداری مهمترین برنامه شورای شهر در سال جاری

بخشنامه وزارت کشور در ادغام سازمان‌های شهرداری و ایجاد مدیریت در شهرداری برای ساماندهی این سازمان‌ها به یک چالش تبدیل‌شده است به‌طوری‌که به مهم‌ترین برنامه شورای شهر قم در سال جاری تبدیل‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم عصر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به بحث ادغام سازمان‌های شهرداری اظهار داشت: در ماه‌های اخیر بارها موضوع ادغام‌ها موردبحث گذاشته شد.

وی ادامه داد: قطار شهری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در این جلسه به‌صورت خاص موردبررسی قرار می‌گیرد.

علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم دراین‌باره اظهار داشت: بنده به لحاظ قانونی نمی‌توانم هم‌زمان معاون شهرداری و عهده‌دار سمت سرپرستی قطار شهری باشم.

وی ادامه داد: راه‌حل دیگر این است که بر اساس ماده 54 شهردار ورود پیدا کند و مدیرعامل قطار شهری را معرفی کند که این کار نیز نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر است.

محسن محرری عضو شورای اسلامی قم دراین‌باره اظهار داشت: در صورت تصویب ماده 54 قطار شهری به‌عنوان یک سازمان شهرداری محسوب می‌شود و از حمایت‌های استانداری محروم خواهیم شد.

این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع شد.

150 الی 200 مینی‌بوس و اتوبوس بدون هیچ نظارتی در شهر تردد می‌کنند

در ادامه این جلسه روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز بهای خدمات و صدور پروانه فعالیت جهت تردد خودروهای سند آزاد در سطح شهر را قرائت کرد.

عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص این لایحه اظهار داشت: بین 150 الی 200 مینی‌بوس و اتوبوس سند آزاد در شهر قم وجود دارد که هیچ نظارتی روی آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این لایحه نظارت بر فعالیت این خودروها در شهر است.

حسن بختیاری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در این خصوص اظهار داشت: نیاز است که این کار از طریق شرکت‌ها صورت بگیرد و علاوه بر این باید خودروها دارای معاینه فنی باشند.

وی ادامه داد: این لایحه باید پیوست آیین‌نامه‌ای داشته باشد تا در اجرای کار به مشکل برخورد نکنیم.

آتش زر عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم دراین‌باره اظهار داشت: بر اساس قانون این خودروهایی که بالای 10 سال از تاریخ تولید آن‌ها می‌گذرد حق تردد در کلان‌شهرها را ندارند.

درنهایت با تصمیم اعضای شورای شهر این لایحه به کمیسیون ارجاع شد.

 تصویب لوایح شهرداری مثل همیشه!

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه لایحه اخذ مجوز عدم دریافت عوارض تمدید پروانه و کاهش عوارض متعلق به شرکت تعاونی بازنشستگان تلاشگران امین را قرائت کرد و به رأی گذاشته شد که با کاهش عوارض تمدید پروانه موافقت شد اما با کاهش عوارض موافقت نشد.

لایحه‌ای دیگر لایحه اخذ مجوز بخشودگی تأخیر تأدیه چک‌های سررسید شده بابت صدور پروانه ملک به نام آقای جداخانی بود که با اعلام نظر اعضای شورا تصویب شد.

لایحه اخذ مجوز اصلاح مصوبه شماره 6270 در خصوص تمدید مجدد گواهی 3 ساله تجاری برای املاک پردیسان نیز در صحن شورا قرائت شد که با تصمیم اعضا به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

در ادامه جلسه امروز لایحه‌های اخذ مجوز توافقنامه بین شهرداری و آقایان میری، آراسته و هندیانی، اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری قم و آقایان محسن و مجید صفایی نیکو نیز تصویب شد.

درواقع شورای پنجم به‌خوبی این مهم را ثابت کرده که با بیشتر لوایح شهرداری موافقت می‌کند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/9566
اخبار مرتبط

نظرات شما