بی احتیاطی راننده اتوبوس مرگ آفرین شد

صبح امروز یکدستگاه اتوبوس اسکانیا که از مبداء شهر یاسوج به مقصد استان تهران در کیلومتر 30 اتوبان کاشان به قم در حرکت بود با یکدستگاه کامیون کشنده هوو که در طول مسیر در پارکینگ حاشیه راه به جهت استراحت متوقف بود برخورد کرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به نقل از پلیس راه استان قم ساعت 0305 صبح امروز یکدستگاه اتوبوس اسکانیا که از مبداء شهر یاسوج به مقصد استان تهران در کیلومتر 30 اتوبان کاشان به قم در حرکت بود  با یک دستگاه کامیون کشنده هوو که در طول مسیر در پارکینگ حاشیه راه به جهت استراحت متوقف بود برخورد کرد .
سرهنگ پناهی رئیس پلیس راه استان قم علت حادثه را عدم توجه به جلوی  راننده اتوبوس اسکانیا نبست به کامیون کشنده هوو  دانست که این بی  احتیاطی ناشی از خستگی و خواب آلودگی راندده اتوبوس اسکانیا توسط کارشناسان این پلیس به نظر تشخیص داده شد
رئیس پلیس راه استان قم در این خبر اعلام داشت ،متاسفانه در این حادثه راننده اتوبوس اسکانیا و یک نفر مسافر این اتوبوس  جان خود را ازدست دادند و تعداد 17 نفر از مسافران مجروحیت سطحی داشتند که 6 از آنها توسط عوامل اور ژانس برای ادامه درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.
سرهنگ پناهی در پایان به رانندگان توصیه کرد:خستگی و خواب آلودگی در هنگام رانندگی تهدیدی است که همواره به خصوص در مسافرت هایی با مسیر های طولانی و خسته کننده برای راننده می باشد  ، و  پیوسته به رانندگان هشدار داده می شود که در صورت خستگی احتیاط کنند و برای مقابله با این تهدید  پیش از هرچیز باید استراحت و خواب کافی داشته باشند
پناهی در ادامه اشاره کرد:چهار گروه زیر بیش از سایر رانندگان در معرض خواب آلودگی و حوادث متعاقب آن قرار دارند که در این خصوص همواره به آن ها توصیه می شود هشدارهای لازم را جدی گرفته و نکته کلیدی خواب کافی را فراموش نکنند.
1-رانندگان دارای اختلالات خواب و بیماری های مرتبط با بی خوابی و کم خوابی که این گروه هم به شدت در معرض خطر هستند.
2-رانندگان حرفه ای حمل و نقل که به دلیل حساسیت جان مسافران ویا محموله باری ، فعالیت مداوم در عین خستگی، سبک کاری نشسته و بدون تنوع و وضعیت غذایی نامناسب مجبور به رانندگی طولانی و بدون استراحت هستند.
3-کارکنان شیفتی که الگوی استراحت و خواب منظمی ندارند.
4-رانندگان جوان که به دلیل سبک خواص زندگی تصور می کنند نیاز کمی به خواب دارند و عموما به دلایل شغلی یا تفریحی رانندگی در شب را ترجیح می دهند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9576
کلیدواژه: پلیس تصادف رانندگی
اخبار مرتبط

نظرات شما