ویلموتس؛ مربی از جنس فوتبال تهاجمی

وقتی تیم ملی در بازی با سوریه تحسین شد برخی از منتقدین که به نظر می رسید موافقین کارلوس کی روش بودند، گفتند با یک بازی نمی شود در مورد افکار تهاجمی مارک ویلموتس اظهار نظر صریحی داشت و ارایه بازی تهاجمی در برابر سوریه راحت ترین کار ممکن بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اما بازی دیروز تیم ملی در برابر کره جنوبی به خوبی اثبات کرد حرف و عمل مارک ویلموتس یکی است و او به واقع علاقمند به بازی تهاجمی است و دوست دارد تیمش را برای پیروزی روانه میدان کند و مبنای او برای رسیدن به گل ارایه بازی تهاجمی و ترکیبی است. نه دفاع و ضد حمله. نکته ای که مورد اشاره علیرضا بیرانوند در بازی با سوریه هم بود. جایی که گفت مارک ویلموتس به ما گفته باید تهاجمی فوتبال بازی کنید تا گل بزنید و اگر در مسیر رسیدن به دروازه حریف و گل زنی، گل هم خوردید اشکالی ندارد.

 

تیم ملی در 8 سال گذشته و در زمان مربیگری کارلوس کی روش ارایه گر بازی دفاعی بود و حتی در برابر تیم های آسیایی هم تاکتیک دفاع و ضد حمله را برای رسیدن به پیروزی بکار می برد. فوتبالی که زیبا نه، اما نتیجه گرا بود. البته که نمی توان این دوران را بیهوده تصور کرد و اذعان داشت تیم ملی مسیر اشتباهی را رفته بود. به این خاطر که تیم ملی پیش از آمدن کارلوس کی روش خوب دفاع کردن را نمی دانست و حتی در بازی با تیم های درجه دوم آسیا می باخت. اما با آمدن کارلوس کی روش خوب دفاع کردن را یاد گرفت تا جایی که در جام جهانی حتی تا آستانه پیروزی در برابر پرتغال که به تازگی قهرمان لیگ ملت های اروپا شده پیش رفت و اگر مهدی طارمی موقعیت طلایی ثانیه های پایانی بازی را گل می کرد ایران پیروز می شد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال به مرحله حذفی جام جهانی صعود می کرد.

 

نتایج بازی ایران و کره جنوبی

 

تیم ملی بعد از خوب دفاع کردن باید خوب حمله کردن را می آموخت که به نظر می رسد با آمدن مارک ویلموتس این امر در حال محقق شدن است. تیم ملی در بازی با کره جنوبی در خاک این کشور در پارامترهای تهاجمی بهتر از تیم حریف عمل کرد و این یک تغییر سبک جدی بود. تعداد پاس های ایران بیشتر از کره جنوبی بود. 444 پاس در برابر 429 پاس. ایران در مالکیت هم بهتر از کره جنوبی بود. 51 درصد در برابر 49 درصد. ایران 16 بار اقدام به شوتزنی کرد و کره جنوبی 13 بار. در خطا هم ایرانی ها بهتر از کره جنوبی بودند. 3 خطا در برابر 10 خطا. این آمار و ارقام ها نشان می دهد تیم ملی در همان استارت کار با مارک ویلموتس تغییر سبک داده است. اگر چه این تغییر سبک موجب شد تا دروازه تیم ملی در چند صحنه به طور جدی از سوی مهاجمان کره جنوبی تهدید شود اما از سویی بازی ایران چشم نواز بود و صاحب موقعیت های خوبی شد بطوریکه اگر مهاجمان ما در زدن ضربه نهایی دقت عمل لازم را به خرج می دادند ایران پیروز می شد.

 

مارک ویلموتس مربی ای از جنس فوتبال تهاجمی، به موقع به ایران آمد. ایران بعد از خوب دفاع کردن حالا باید خوب حمله کردن را یاد بگیرد. تعادل در دفاع و حمله که مد نظر مارک است می تواند تیم ملی را به یک تیم ماجراجو تبدیل کند. حتما منتظر بازی های خوب تیم ملی در آینده می مانیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9647
اخبار مرتبط

نظرات شما