۳۰ واکسن و دارو دانش بنیان یک شتاب دهنده وارد بازار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره محصولات دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و ورد محصولات جدید به بازار در سال جدید اظهار کرد: ما برنامه داریم در کنار دارو، تولید تجهیزات پزشکی به ویژه محصولات وارداتی را در سال رونق تولید به کمک شرکت‌های دانش بنیان توسعه دهیم.

ستاری با اشاره به اهمیت بازار دارویی کشور گفت: در حال حاضر توانستیم رتبه بسیار خوبی را در حوزه بیوتکنولوژی را در منطقه کسب کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: باید توجه داشت که مهم این است پلت فرمی ایجاد کرده ایم تا جوانان نخبه و تحصیل کرده بتوانند فعالیت کنند و شرکت های داش بنیان و استارتاپ ها را در قالب این پلت فرم ها اداره کنند و بر اساس نیاز کشور و اولیت ها محصولات مورد نیاز را تولید و روانه بازار کنند.

تولید ۳۰ محصول پزشکی دانش بنیان در یک شتاب دهنده

ستاری با اشاره به ورود محصولات دانش بنیان پزشکی در سال ۹۸ به بازار بیان کرد: حدود ۳۰ محصول در حوزه دارو‌های انسانی، واکسن‌های انسانی، واکسن‌های دامی، پروبیوتیک‌های غذایی و محصولات سلول‌های بنیادی خروجی‌های یک شتاب دهنده زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه پزشکی هستند و به تدریج این محصولات وارد بازار می‌شوند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره صادرات محصولات دارویی به دیگر کشورها گفت: به دلیل آنکه داروها باید استانداردهای خاص و دشوار خود را دریافت کنند به سختی صادر می‌شود اما با این وجود در حال حاضر خط صادراتی به کشورهای دیگر ایجاد شده است و در بستر این خط صادراتی بسیاری از داروهای دانش بنیان ایرانی توانستند وارد بازارهای جهانی شود.

راه اندازی شتاب دهنده‌ها در دستور کار

وی ادامه داد: ایران در حوزه دانش بنیان و دارویی منطقه صاحب نام است و تا پایان امسال از تعدادی داروی هایتک رونمایی می شود.

ستاری درباره شتاب دهنده هایی که برای رشد شرکت های دانش بنیان و توسعه محصولات راه اندازی می‌شوند،  بیان کرد: به دنبال ایجاد و راه اندازی شتابدهنده های تخصصی در حوزه دارویی هستیم و این شتاب دهنده ها وظیفه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی را دارند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9674
اخبار مرتبط

نظرات شما