مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

در سال گذشته جامعه جهانی کسب و کار بخش عظیمی از شهرت و اعتبار خود را از دست داد، بحران نبود امنیت و فاش شدن اطلاعات کاربران در مقاطع مختلف سال توسط شرکت‌های بزرگ (مانند فیسبوک و اینستاگرام)، اعتماد جهانی را به این نام‌ها کاهش داده و موجب ریزش کاربران آن‌ها شده است. از طرفی شکایات مختلفی که در مورد آزارهای جنسی در شرکت‌های بزرگی همچون گوگل به گوش می‌رسد، اعتبار این برند‌ها را لکه دار کرده و نشان می‌دهد این برند‌ها در جامه کوچک خود نیز دچار مشکل شده اند.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

اما در هر صورت چشم‌انداز‌های این چنین شرکت‌هایی که هر روزه به دنبال نوآوری و کسب رضایت مشتریان خود هستند، موجب می‌شود تا دیدی مثبت به کسب و کار‌های بزرگ دنیا وجود داشته باشد، در هر صورت از قدیم گفته‌اند که هر سکه دو رو دارد.

استفن هاون گریفتس، مدیر ارشد اعتبارسنجی موسسه Reputation Institute (مرکزی برای سنجش اعتبار و خدمات کسب و کار‌ها) اعلام کرده: " با پیشرفت ارتباطات و برخط بودن همه مردم، در زمانی زندگی می‌کنیم که خطر هر لحظه شرکت‌های مختلف را تهدید می‌کند. پتانسیل درز اخبار فوری و محرمانه شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری وجود دارد و به همین جهت، نتایج مطالعات امسال ما نشان می‌دهد که در وفور اطلاعات، مردم خود برند‌های مختلف را قضاوت می‌کنند."

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

رسانه‌ها ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند و تمامی اخبار، در لحظه منتشر می‌شود، اخبار توسط مردم رصد می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند، تمامی عملکرد‌های شرکت‌های بزرگ زیر ذره‌بین رسانه‌ها و مردم قرار گرفته و در این میان یک اشتباه و تنها یک اشتباه کافی است تا شهرت و اعتبار یک شرکت در هم شکسته شود. به طور مثال چندی پیش زیون ویلیامسون ستاره بسکتبال آمریکا، به دلیل پاره شدند کفش‌هایش در حین یک مسابقه بسکتبال که از تلویزیون نیز در حال پخش بود، دچار مصدومیت شد. کفش‌های او متعلق به برند نایک بود، پس از این اتفاق شبکه‌های مجازی مانند توئیتر با موجی از کاربران همراه بودند که یا به تمسخر یا توجیه این اتفاق می‌پرداختند، به زبان ساده در عرض چند ساعت دیگر آبرویی برای نایک نماند و فردای آن روز سهام این شرکت بیش از یک درصد سقوط کرد، همین اتفاق موجب شد تا رتبه نایک در لیست مورد اعتمادترین برند‌های جهان با سه پله سقوط در جایگاه پانزدهم دیده شود.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

این درست است که اخبار در لحظه رصد می‌شود اما مردم که قاضیان اصلی این کارزار هستند باید عدالت را رعایت کنند، تنها با هر اتفاقی نمی‌توان یک طرفه همه اعتبار یک شرکت را زیر سوال برد. به طور قطع کسب و کار‌های بزرگ تمام تلاشان را می‌کنند که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند، تمامی محصولات و خدمات خوبی که از طرف برند‌های مختلف ارائه می‌شود صرفا جنبه پول‌زایی ندارد و برخی از آن‌ها تنها به دلیل رشد جامعه انسانی است.  برند‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به مشتریان خود احترام بگذارند و مردم نیز باید متوجه این احترام بشوند. قضاوت‌های نادرست و ناصحیح چند افت بزرگ دارد که که برای همه انسان‌ها مضر است.

یک - موجب می‌شود تا شرکت‌های مختلف به سمتی حرکت کنند که به جای ارائه محصولات و خدمات با کیفیت، به فکر سیاسی بازی و تبلیغات گسترده بروند و تلاش کنند تنها با بردن جنگ رسانه‌ای بر روی مردم تاثیر بگذارند.

دو – قضاوت نا صحیح موجب می‌شود تا زحمات برند‌های با ارزش با یک اشتباه زیر سوال رود و این شرکت‌ها از ارائه محصولات و خدمات خوب دلسرد شده و مانند شرکت‌های مورد اول به دنبال بردن جنگ‌های تبلیغاتی بروند.

سه – قضاوت نا صحیح برای خود مردم مضر است و موجب می‌شود تا کسانی که لیاقت پیشرفت دارند در جایگاه خود بمانند و افراد بی‌لیاقت پیشرفت کنند و با بازی گرفتن مخاطبان، پول در بیاورند و دنیا را به چیزی که خود می‌خواهند تبدیل کنند.

البته که آفت‌های قضاوت ناصحیح زیاد است اما به نظر می‌رسد با مطالعه سه مورد بالا به اهداف این متن پی‌برده باشید.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

در هر صورت در سال گذشته تمامی شرک‌های بزرگ دنیا، درگیر موارد ذکر شده بودند و بالا و پایین‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتند. در این میان شرکتی برنده است که کیفیتی صادقانه داشته باشد و بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند. موسسه Reputation Institute برای ارائه این لیست در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ با گروهی متشکل از ۲۳۰ هزار نفر در ۱۵ کشور جهان، شرکت‌هایی را مورد بررسی قرار داده که بیش از ۵۰ میلیارد دلار در آمد سالیانه دارند و حداقل ۴۰ درصد از جمعیت عمومی با نام آن‌ها آشنا هستند. سایت فوربس نتایج تحقیقات Reputation Institute را منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. لیست ۱۰ شرکت مورد اعتماد جهان در سال ۲۰۱۹ از برند‌های زیر تشکیل شده است:

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. رولکس

ساعت سوئیسی از ابتدا یکی از باکیفیت‌ترین و لوکس‌ترین اقلام بازار شمرده می‌شد. شرکت رولکس با بیش از ۱۱۰ سال سابقه در تولید ساعت‌های فوق‌العاده با کیفیت توانست امسال همانند سال پیش مورد اعتماد‌ترین برند دنیا شناخته شود.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. لگو

شاید کسی فکر نمی‌کرد که روزی یک برند تولید اسباب‌بازی به قدرت و شهرت امروز لگو دست‌پیدا کند. لگو محصول دانمارک است که بیش از ۸۰ سال سابقه تولید اسباب‌بازی دارد و یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شود. این شرکت نیز همانند سال گذشته در مقام دومین برند مورد اعتماد در جهان شناخته شده که به نظر موفقیتی دست نیافتنی برای دیگر برند‌های ساخت اسباب‌بازی در جهان خواهد بود.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. والت دیزنی

شاید نام والت دینزی شما را به یاد انیمیشن‌های این شرکت بیندازد اما بزرگی والت دیزنی بیش از این حرف‌ها است. والت دیزنی مالک شبکه‌های تلوزیونی زیادی از جمله ABS و ESPN است و همچنین شرکت‌های زیادی مانند والت دیزنی انیمیشن استودیو، مارول اینترتیمنت، فاکس قرن بیستم نیز زیر تحت مالکیت والت دیزنی قرار دارند.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. آدیداس

اولین شرکت پوشاک و لوازم ورزشی در این لیست، طبق انتظار برند آلمانی آدیداس است که دیگر نیازی به معرفی ندارد. این شرکت بیش از ۹۰ سال پیش بنیان‌گذاری شده و طی این سال‌ها فراز و فرود‌های بسیاری را تجربه کرده است.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. مایکروسافت

دومین شرکت آمریکایی این لیست مایکروسافت است که به عنوان قابل اعتمادترین شرکت رایانه‌ای و پنجمین شرکت قابل اعتماد در جهان انتخاب شده است. مایکروسافت به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده نرم افزار دنیا شناخته می‌شود که البته در زمینه ساخت سخت افزار و تجهیزات رایانه ای نیز فعالیت می‌کند. تبلت، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی ایکس‌باکس نیز از دیگر تولیدات این شرکت است.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. سونی

سونی اولین شرکت آسیایی این لیست است که به طبع به‌عنوان مورد اعتمادترین شرکت آسیایی نیز انتخاب می‌شود. دامنه فعالیت سونی بسیار زیاد است، تولید لوازم خانگی، تجهیزات رایانه‌ای و موسیقی و فعالیت گسترده در حوزه فیلم و بازی‌های ویدئویی تازه بخشی از گروه‌های زیر مجموعه سونی محسوب می‌شود.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. کانن

دیگر شرکت ژاپنی این لیست که سابقه طولانی در تولید تجهیزات عکاسی و تصویربرداری دارد بر اساس کیفیت محصولات و درصد رضایت مشتریان در رتبه هفتم مورداعتمادترین شرکت‌های جهان قرار می‌گیرد. این شرکت در سال ۱۹۳۳ فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۱۹۷ هزار کارمند دارد.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. میشلن

شرکت تایرسازی میشلن در سال ۱۸۸۹ در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده و حالا به عنوان مورداعتمادترین شرکت در حوزه تولید تایر انتخاب شده است. فعالیت این شرکت تنها به تولید تایر برای خودرو ختم نمی‌شود و دامنه فعالیت میشلن تا تولید تایر‌های شاتل‌های فضایی و هواپیما‌ها نیز گسترده است.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. نتفلیکس

عنوان جوان‌ترین شرکت در میان ۱۰ برند مورد اعتماد سال ۲۰۱۹ به نتفلیکس تعلق می‌گیرد که تنها پس از ۱۲ سال از شروع فعالیت آن با درآمد سالیانه بیش از ۱۱ بیلیون دلار نشان می‌دهد موفقیت تنها به اصالت و سابقه طولانی نیست و حتی شرکت‌های کم‌سابقه نیز با نوآوی و مدیریت صحیح می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند. نتفلیکس به عنوان یک شبکه تلویزیونی اشتراکی در بسیاری از کشور‌های دنیا فعالیت می‌کند. این شبکه در سال‌های اخیر با افزایش تولیدات تلویزیونی خود از جمله سریال‌های پربیننده توانسته رشد چشمگیری داشته باشد و حال خود را به عنوان نهمین برند مورد اعتماد دنیا معرفی کند.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

  1. بوش

پنجمین شرکت اروپایی و دومین شرکت آلمانی این لیست، برند بوش نام دارد که به جهت تولید لوازم خانگی با کیفیت شهرت جهانی پیدا کرده است. البته این شرکت در زمینه تولید تجهیزات صنعتی، قطعات الکترونیکی، موتور دوچرخه الکتریکی و لوازم امنیتی نیز فعالیت دارد.

مورد اعتمادترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

در ادامه نام ۹۰ شرکت دیگر این لیست را مشاهده خواهید کرد، از نکات جالب لیست مورداعتمادترین برند‌های جهان می‌توان به جایگاه ۵۲ و ۵۷ سامسونگ و اپل اشاره کرد که نشان دهنده ضعف‌های این دو شرکت در کسب رضایت مشتری است، نام شرکت‌های هوآوی و شیائومی نیز در میان ۱۰۰ برند مورد اعتماد دیده نمی‌شود. همچنین در حوزه خودوسازی اولین شرکت مورد اعتماد رولز رویس است که تنها در زمینه ساخت خودرو‌های لاکچری فعالیت دارد، عدم وجود نام فولکس‌واگن در میان ۱۰۰ شرکت برتر نیز نکته عجیبی است. Levi Strauss مورد اعتماد‌ترین شرکت در زمینه پوشاک، Visa در حوزه خدمات مالی، Ferrero در زمینه محصولات خوراکی انتخاب شده اند.

ادامه فهرست:

  1. Intel
  2. Nintendo
  3. Levi Strau
  4. Google
  5. Nike
  6. Visa
  7. Rolls Royce
  8. Philips
  9. Ferrero
  10. Bridgestone
  11. HP Inc
  12. 3M
  13. Pirelli
  14. Giorgio Armani
  15. IBM
  16. Marriott International
  17. Toyota
  18. BMW Group
  19. Goodyear
  20. Colgate-Palmolive
  21. Barilla
  22. Ikea
  23. Kellogg's
  24. Ralph Lauren
  25. Mastercard
  26. Caterpillar
  27. Cisco
  28. Lavazza
  29. LVMH
  30. Danone
  31. Boeing
  32. Lufthansa
  33. Havaianas
  34. InterContinental Hotels Group
  35. Dell
  36. Honda
  37. Hilton Hotels & Resorts
  38. LG Electronics
  39. L'Oréal
  40. Hugo Boss
  41. Whirlpool
  42. Samsung
  43. Estée Lauder Companies
  44. Panasonic
  45. The Hershey Company
  46. Amazon
  47. Apple
  48. Kraft Heinz Company
  49. Daimler
  50. Siemens
  51. FedEx
  52. Natura
  53. Emirates
  54. Fujifilm
  55. Airbus
  56. Heineken
  57. Electrolux
  58. Honeywell
  59. Mars
  60. Xerox
  61. Nestlé
  62. Campbell Soup Company
  63. Oracle
  64. Kimberly-Clark
  65. Carlsberg Group
  66. Toshiba
  67. Nokia
  68. Ford Motor Company
  69. SAP
  70. DHL
  71. British Airways
  72. Johnson & Johnson
  73. P&G
  74. Roche
  75. Air France KLM
  76. Fujitsu
  77. Bacardi
  78. Virgin Group
  79. United Parcel Service
  80. Unilever
  81. Bayer
  82. The Coca-Cola Company
  83. General Electric
  84. eBay
  85. Groupe PSA
  86. Starbucks
  87. H&M
  88. Anheuser-Busch InBev
  89. GlaxoSmithKline
  90. Hitachi



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9740
کلیدواژه: شرکت اعتماد 2019
اخبار مرتبط

نظرات شما