مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد:

افزایش 94درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد قم/تخصص 28میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به تخصص 28میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی هزار 415 نفر، گفت: درآمدهای کمیته امداد استان قم در 80 روز گذشته 94 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، با اشاره به پیشگام بودن مردم استان قم در امر انفاق و خیریه اظهار داشت: رضایت مردم با تکیه بر افزایش درآمدهای مردمی روزبه‌روز از کمیته امداد بیشتر شده که این امر سبب شادی و ایجاد انگیزه برای خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه برای پابرجا ماندن نهادهای مختلف، جلب رضایت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ابراز کرد: مراجعات در سال جدید افزایش‌یافته که خط قرمز کمیته امداد در خصوص مراجعین، بررسی میزان نیازمندی خانواده‌های مراجعه‌کننده بوده است.

افزایش 94درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد قم
مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه از محل اعتبارات مردم که برای نیازمندان در نظر گرفته شده برای تبلیغات جشن نیکوکاری استفاده نمی‌شود، یادآور شد: درآمدهای کمیته امداد استان قم در 80 روز گذشته 94 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رشد 7درصدی صدقات جمع آوری شده در سطح شهر
میرشکار با تأکید بر رشد 7 درصدی صدقات جمع‌آوری‌شده از سطح شهر نسبت به سال گذشته عنوان کرد: از 15 اسفند سال 1397 تا 15 خرداد سال جاری در چندین مقطع از جمله جشن نیکوکاری، از مردم و خیرین استان کمک دریافت شده است.
وی با اشاره به تعداد حامیان که بالغ‌بر 16 هزار و 548 نفر است ادامه داد: میزان کمک‌های مردمی در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و 600 میلیون تومان در 80 روز نخست سال بوده است، درحالی‌که امسال در این مدت کمک‌های مردم به کمیته امداد به مبلغ 14 میلیارد و 800 میلیون تومان افزایش‌یافته است.

رشد 65درصدی مشارکت مردم در جشن نیکوکاری
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به جمع‌آوری 6 میلیارد تومانی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری و رشد 65 درصدی مشارکت مردم در این جشن نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم به سیل‌زدگان از طریق کمیته امداد استان قم سه میلیارد و 300 میلیون تومان بود که این نهاد نخستین محموله کمک را به مناطق سیل‌زده گلستان فرستاد.
وی با بیان اینکه در سال جدید دو میلیارد و 700 میلیون تومان صدقات جمع‌آوری‌شده که معادل هفت درصد محسوب می‌شود، عنوان کرد: هزار و 852 یتیم و دو هزار و 812 فرزند محسنین داریم که همه این عزیزان دارای حامی مناسب برای معیشت و تحصیل هستند.
جذب 1669 حامی در ماه مبارک رمضان
مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر جذب هزار و 699 حامی در ماه مبارک رمضان در سال جاری، تصریح کرد: یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک‌های حامیان در طرح اکرام ایتام انجام‌شده است؛ همچنین سرانه کمک مردم به ایتام ماهیانه 350 هزار تومان بوده است که کمک به محسنین از مبلغ 75 هزار تومان به 105 هزار تومان افزایش‌یافته است.

جمع آوری 550میلیون تومان کمک مردمی درشب21 ماه مبارک
وی افزود: 550 میلیون تومان کمک‌های مردم در شب 21 رمضان جذب شد که بخشی از این کمک‌ها مربوط به چهار گزارش از خانواده‌های مستحق است که کمک به این مددجویان در حال انجام شدن است.
میرشکار با اشاره به کمک مراجع عظام تقلید اظهار داشت: آیت‌الله نوری همدانی 100 میلیون تومان، 259 میلیون تومان از طرف آیت‌الله مکارم شیرازی، و 20 میلیون تومان نیز از طرف نماینده آیت‌الله سیستانی به کمیته امداد رسیده است.

جمع آوری حدود 500میلیون تومان فطریه و کفاره در قم
وی با تأکید بر تبدیل مبلغ 53 میلیون تومان کفاره ماه رمضان به نان و ماکارونی برای نیازمندان افزود:  16 هزار و 500 بسته معیشتی از مبلغ 150 هزار تومان تا 350 هزار تومان به‌صورت بن کارت در اختیار مددجویان شهری قرار گرفت که این اتفاق در کشور بی‌سابقه است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه کارت‌های درمان مددجویان برای حفظشان مددجو به دفترچه‌های بیمه سلامت تبدیل شد عنوان کرد: در عید فطر مبلغ 487 میلیون تومان فطریه و کفاره جمع‌آوری شد که فطریه‌ها را ساعت 16 روز عید فطر به حساب مددجویان واریز کردیم.
وی با اشاره به قرار دادن بسته‌های حاوی کیسه برج و گوشت در اختیار مددجویان روستایی در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: اقلامی مانند گوشت، مرغ، ماکارونی و برنج در بین برخی از مددجویان پرجمعیت در سه مرحله توزیع شد.
میرشکار با تأکید بر اینکه در 6 ماه گذشته تعداد هفت هزار و 165 خانواده تحت پوشش قرار گرفته‌اند ادامه داد: در ماه رمضان پنج هزار و 100 پرس غذای گرم به درب منازل مددجویان برده شد و از چهار هزار و 200 نفر از مددجویان هم در رستوران‌ها پذیرایی شد.

صرف یک میلیارد و 580 میلیون تومان برای درمان 24هزار نفر
وی با بیان اینکه یک میلیارد و 580 میلیون تومان صرف درمان 24 هزار نفر از مددجویان شده است خاطرنشان کرد: به تعداد 962 نفر از مددجویان مبلغ 730 میلیون تومان کمک‌هزینه اجاره مسکن از سقف 100 تا 300 هزار تومان داده‌ شده است.

اجرای هفت طرح اشتغالزایی در هفت روستای قم/تخصص 28میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه طرح‌هایی که برای 10 روستای استان در نظر گرفته بودیم که در حال اجرا بوده و به زودی رونمایی خواهد شد، گفت: مبلغ 28 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی هزار و 415 نفر از مددجویان تخصیص داده‌ شده است.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/9818
اخبار مرتبط

نظرات شما