کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

رهبر انقلاب هوشمندانه به آمریکا هشدار داد/ رهبر انقلاب تئوری مرد دیوانه را خنثی کرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب هوشمندانه به آمریکا هشدار داد گفت: آمریکایی‌ها با تئوری مرد دیوانه در باج‌گیری از بسیاری از کشورها موفق شدند در خصوص برخورد با ایران نیز تصور می‌کرد که با این حربه نتیجه می‌گیرد اما رهبر انقلاب این حربه‌ها را خنثی کرد.

 قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سخنان رهبری در خصوص آمریکا، اظهار داشت: از وقتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد به اصطلاح خودشان خواستند تئوری مرد دیوانه را که در جنگ ویتنام تجربه کرده بودند را احیا کنند مشاوران ترامپ این برنامه را در پیش گرفتند که رئیس جمهور در نقش یک آدم دیوانه و بی باک باشد که بی محابا دست به هرکاری می زند بعد از آن، یک گروه دیپلماسی با این حربه از دیگر کشورها باج بگیرند و از به بهانه اینکه رئیس جمهور آمریکا دیوانه است برای اینکه دست به کار خطرناکی علیه شما نزند این امتیازها را بدهید.

رهبر انقلاب حربه آمریکا را خنثی کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی ها با تئوری مرد دیوانه در باج گیری از بسیاری از کشورها ازجمله عربستان موفق شدند در خصوص برخورد با ایران نیز تصور می کرد که با این حربه نتیجه می گیرد اما رهبر انقلاب این حربه ها را خنثی کرد.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: نکته مهمی در خصوص واسطه هایی که آمریکا فرستاد وجود دارد این واسطه ها در جنگ جهانی دوم شکست خورده بودند و در واقع آمریکا واسطه هایی از آلمان و ژاپن به ایران فرستاد تا از زبان آنها اعلام کند که ما درگذشته تسلیم خواسته های آمریکا شدیم اما اکنون وضعیت اقتصادی ما خوب است پس شما هم همین کاری که ما انجام دادیم انجام دهید و تسلیم خواسته های آمریکا شوید.

وی تصریح کرد: نخست وزیر ژاپن که بعد از 40 سال به ایران سفرکرده بود احساس می کرد چون به لحاظ اقتصادی موفق هستند در تطمیع ایران نیز موفق خواهند بود و به ایران اعلام می کنند اگر به آمریکا چراغ سبز نشان دهید ما هم که ازنظر اقتصادی موفق هستیم ممکن است به کمک شما بیاییم و وضع اقتصادی ایران بهتر شود.

جدال عقل کامپیوتری باعقل استراتژیک

جعفری تأکید کرد: آمدن نخست وزیر ژاپن عملاً جدال عقل کامپیوتری با عقل استراتژیک جمهوری اسلامی را به صحنه گذاشت و در این جدال مشخص شد که عقل کامپیوتری فقط با برنامه ای که طراحی کردند می تواند جلوه ایجاد کند و فقط در چهارچوب آن برنامه می تواند حرکت کند اما عقل استراتژیک که هوشمند عمل می کند در شناخت طرف مقابل و بیان مسائل بهتر عمل می کند لذا موضع حکیمانه رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن بسیار هوشمندانه بود.


موضع رهبر انقلاب هوشمندانه بود

کارشتاس مسائل سیاسی بیان داشت: موضع رهبر انقلاب در برابر صحبت نخست وزیر ژاپن که گفت آمریکا قصد براندازی ندارند بسیار حکیمانه بود که فرمودند اولاً مسئله ما با آمریکا بحث براندازی نیست در ثانی این‌ها دروغ می گویند که قصد براندازی ندارند زیرا در این چهل سال همیشه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند ثالثاً اگر قصد براندازی هم داشته باشند هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

وی افزود:وقتی نخست وزیر ژاپن دید تطمیع در ایران اثری ندارد ادبیات تهدید آمریکا را مطرح کرد که اعلام کرده ما هرگز اجازه نمی دهیم که ایران به بمب اتمی دست پیدا کند اما رهبر انقلاب هم در کمال خونسردی و صلابت فرمودند فتوای شخصی من این است که ساخت بمب اتم حرام است ثانیا اگر ما قصد ساخت بمب اتمی را داشتیم آمریکا و یا هر کشور دیگری نمی توانست مانع اراده ما شود.

جعفری تأکید کرد: به نظرم این تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند فتوای من حرام بودن بمب اتم است یک هشدار به آمریکا و اروپا بود که بدانید فتوا قابل تغییر است اگر بیش از حد به ایران فشار بیاورید ممکن است مثل خودتان با شما برخورد کنیم و این یک هشدار هوشمندانه از طرف رهبر انقلاب بود.

نماینده سابق مجلس گفت: آنچه که بیش از همه آمریکایی ها را ترساند همین اعلام فتوا از طرف رهبر انقلاب بود.


هشدار رهبری نتیجه داد

وی اظهار داشت: هر دفعه ای که با حکمت شجاعت و صلابت با آمریکا برخورد کردیم نتیجه گرفتیم اما هر زمان که باصلابت برخورد نکردیم دشمن یک قدم به جلو آمد برخورد هوشمندانه و حکیمانه حضرت آقا بلافاصله جواب داد و غربی‌ها واکنش نشان دادند و ترامپ هم توئیت منتشر کرد که ما احساس می کنیم که اکنون فرصت برای مذاکره با ایران آماده نیست و تا زمانی که شرایط آماده شود ما منتظر می مانیم اما جنگ را هم به صلاح نمی دانیم این نوع اظهار نظر ترامپ نشان می دهد هشدار رهبری نتیجه داده است.

جعفری بیان داشت: امریکا با اعلام تهدید با فرستادن واسطه می خواست جبهه مقاومت و یاران و بازوان ایران در منطقه را تضعیف کنند و اعلام کنند ایران راهی جز تسلیم شدن ندارد و بازوان ایران در منطقه مانند انصار الله، حزب الله، حشدالشعبی، حماس، جهاد اسلامی و بسیج سوریه  و دیگر گروه های مقاومت حساب کار خودشان را بکنند اما پیام سراسر صلابت رهبر انقلاب یک خون تازه ای در رگ های جبهه مقاومت جاری کرد.

نماینده سابق مجلس گفت : فضای مجازی کشورهای منطقه را بعد از دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن رصد کردم بسیاری از شهروندان دنیای عرب با حسرت به جمهوری اسلامی و رهبر ایران که چقدر با عزت رفتار می کند نگاه می کردند و آن را با حاکمان کشورهای خودشان که ذلیلانه برخورد می کنند مقایسه می کردند.
وی افزود: مواضع هوشمندانه رهبر انقلاب باعث شد آمریکا نتیجه برعکس هدفی که داشت بگیرد پیام رهبر انقلاب به آمریکا شبیه پیامی بود که اوایل انقلاب امام خمینی(ره) اعلام کردند که کارتر دیگر در انتخابات رای نمی آورد به نظر نحوه برخورد رهبر انقلاب در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تأثیرگذار خواهد بود.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/9821
اخبار مرتبط

نظرات شما