رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

افزایش کشت گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت از مهمترین اولویت های جهادکشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به اقلیم قم افزایش کشت گلخانه‌ای و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس پورمیدانی در صدمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز در وضعیتی هستیم که نیازمند فرهنگ جهادی در کشور هستیم به‌طوری‌که باید به نیازهای واقعی مردم توجه شود و در این زمینه به حمایت از اقشار محروم جامعه بپردازیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و دراین‌باره به امنیت غذایی باید توجه ای ویژه‌ای شود که جهاد کشاورزی در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری با تمامی مدیران استانی است.

پور میدانی به اهداف جهاد کشاورزی استان قم اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که در سال جاری به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش کشت گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی قم است که در تمامی زمینه‌ها از خاک گرفته تا آب و کود صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: امنیت غذایی و غذای سالم از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی است به‌طوری‌که در نظر داریم از آستانه مصرف کود در مزارع و باغ‌ها عبور نکنیم.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی استان در سال جاری، تلاش برای توسعه کشت گیاهان دارویی و کم آب‌بر است که استان قم درزمینهٔ پرورش و صادرات گیاهان دارویی دارای ظرفیت بسیار خوبی است و پرداختن به این مسئله در افزایش آمار اشتغال قم نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ نهاده‌های ذرت، جو و ... هیچ مشکلی وجود ندارد و درزمینهٔ خرید گندم نیز تمامی تمهیدات لازم صورت گرفت تا کشاورزان نیز متضرر نشوند.

وی بابیان این‌که کشاورزان قم بیشتر ساکن قم هستند، تصریح کرد: انشالله با تعاملی که با کشاورزان خواهیم داشت به اهداف مشخص‌شده خواهیم رسید.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/9855
اخبار مرتبط

نظرات شما