printlogo


عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:
اقدامات آقای رئیسی باعث آرامش و اطمینان بیشتر مردم می‌شود
اقدامات آقای رئیسی باعث آرامش و اطمینان بیشتر مردم می‌شود
کد خبر: 10138
عضو مجلس خبرگان رهبر با اشاره به اعلام رئیس قوه قضائیه در خصوص ارائه گزارش سالیانه در خصوص حساب‌های قوه قضائیه به مردم بیان داشت: کاری که آقای رئیسی انجام دادند ان شاالله باعث آرامش و اطمینان بیشتر مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار قم فردا، قم فردا با اشاره به سخنان اخیر حجت الاسلام رئیسی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بخش هایی که مورد تحول قرار گرفت قوه قضاییه بود ، قوه قضاییه یکی از بخش های حاکمیتی است در نتیجه مسئولین این قوه توسط حضرت امام خمینی (ره) و سپس مقام معظم رهبری انتخاب شدند از ابتدای انقلاب، آیت الله دکتر بهشتی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله یزدی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله لاریجانی و سپس حاج آقای رئیسی منصوب شدند.

وی بیان داشت: در این مدت قوه قضائیه همواره در حال رشد بوده است، هم به لحاظ ساختاری ، هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ تجهیزات کارشناسی قوه قضاییه رو به رشد بوده است با توجه به این که وضعیت کشور به گونه ای است که مراجعه به دادگاه سهل و آسان  است و مردم به راحتی مراجعه می کنند لذا پرونده های دادگاهی کم نیست.

دیرباز خاطرنشان کرد: آنچه که بعد از حضور آقای رئیسی مشهود است این است که ایشان در مسئولین قوه قضائیه در حوزه ریاست تصمیم دارند یک چابک سازی و یک کوچک سازی انجام دهند و برخی از معاونت ها را در هم ادغام کنند در نتیجه حالتی که قبلاً به خاطر اقتضائاتی توسعه یافته دیده شده است اکنون آن اقتضائات تغییر کرده است و این تغییر را به صورت ادغام برخی از معاونت ها پی می برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بررسی ها از نظر بررسی کننده گان نشان می دهد که مسئله ادغام معاونت ها به نفع قوه قضاییه خواهد بود.
وی تأکید کرد: نکته مهم دیگری که در قوه قضاییه بعد از حضور آقای رئیسی وجود دارد  این است که در برخی از انتصابات تغییراتی ایجاد شده و از افراد جوان هم استفاده شده و با توجه به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب مسئله جوان‌گرایی را مطرح کردند این مسئله در قوه قضاییه در حال انجام است.

حضور فیزیکی آقای رئیسی در مجموعه‌های قوه قضاییه ثبت ارزیابی می‌شود

رئیس دانشگاه قم افزود: در موارد رئیس قوه قضاییه بیش از گذشته در محل هایی که مرتبط با قوه قضاییه است حضور فیزیکی دارند، زیرا قوه قضائیه زیر مجموعه های متعددی دارد و حضور فیزیکی آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه بیشتر شده است و امیدواریم این مجموعه ای که برای تحول قوه قضاییه در نظر گرفتند به یک هدف مطلوبی شود و مردم هم به فرموده رهبر معظم انقلاب هر زمانی به قوه قضاییه مراجعه می کنند قوه قضائیه را پناه گاه خودشان بدانند.

دیرباز بیان داشت: ساختارهای اصلی قوه قضائیه در زمان آیت الله دکتر شهید بهشتی پایه گذاری شده است ب همین جهت ایام شهادت ایشان و 72 نفر از اعضای حزب جمهور را به نام قوه قضائیه نام‌گذاری کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعلام رئیس قوه قضائیه در خصوص ارائه گزارش سالیانه در خصوص حساب های قوه قضائیه به مردم بیان داشت: حسابرسی های  قوه قضائیه مانند دستگاه های دیگر شفاف است اما یک سری حساب هایی در قوه قضائیه وجود داشت که ممکن بود به اسم شخص باشد اما جنبه عمومی کاری و شغلی داشت، این مسئله چند سال پیش این مسئله مطرح شد و به آن پاسخ داده شد.

وی بیان داشت: این برای افکار عمومی ملت ایران بسیار خوب است که مطالبه گری داشته باشند و باید همه مسئولین پاسخگو باشد در این زمینه کاری که آقای رئیسی انجام دادند ان شاالله باعث آرامش و اطمینان بیشتر مردم باشد که قوه قضاییه عملکرد شفاف خودش را بتواند به ملت ایران تقدیم تا اگر نقص و کاستی هم وجود داشت در آن ارزیابی های عمومی کم کم کاهش پیدا کند.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10138