printlogo


تاج؛ لشگر یک نفره مقابل بدهکاران فوتبال
 تاج؛ لشگر یک نفره مقابل بدهکاران فوتبال
کد خبر: 10186
تهدید مهدی تاج به ممانعت از حضور تیم‌های بدهکار در لیگ نوزدهم، ژست تازه و متفاوتی نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رییس فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر بارها با همین شدت و حرارت علیه تیم‌های بدهکار مصاحبه و آنها را تهدید به حذف از شرکت در رقابت‌های فصل آتی کرده است؛ وعده‌هایی که هیچ‌یک اجرا نشده و بدهکاران در نهایت توانسته‌اند بدون هیچ عامل بازدارنده یا ضمانتی برای پرداخت دیون خود دوباره به لیگ بازگردند. رییس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین اظهاراتش به‌ظاهر با لحنی جدی‌تر علیه این جریان برخاسته و در همین راستا نشست‌هایی با مربیان حاضر در کلاس پیشرفته مربیگری و حتی تصمیم‌گیران وزارت ورزش برگزار کرده است.


تاج علاوه بر تاکید دوباره به اجرای این قانون، باشگاه‌هایی را که نتوانند استانداردهای لازم برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را فراهم کنند، تهدید به برگزاری بازی‌های‌شان در شهر‌های همجوار کرده است. پرسشی که بعد از صحبت‌های اخیر آقای رییس به‌وجود آمده این است که اساسا با چه سازوکاری این قوانین اجرا خواهند شد و آیا باشگاه‌های فوتبال ایران که عمیقا وابسته به کانال‌های مالی دولت هستند مکلف به اجرای قانون فوق خواهند بود یا همچون سال‌های گذشته روابط پنهان و رایزنی‌های پشت پرده‌ای حکم به بازگشت بدهکاران به فوتبال خواهد داد؟ در این ماجرا به‌نظر می‌رسد عزم فدراسیون فوتبال و رییس‌اش برای ممانعت از ورود تیم‌های بدهکار و قانون‌شکن به لیگ آتی جزم است، اما دیگر جریان‌های مرتبط چندان با فدراسیون فوتبال همکاری نمی‌کنند یا اینکه زورشان به متولی فوتبال می‌چربد.


مدیرانی که بدون در نظر گرفتن طراز مالی بی‌رویه در نقل‌وانتقالات خرید می‌کنند و عموما از زیر بار پرداخت دستمزدهای کلان بازیکنان خود برنمی‌آیند نقشی کلیدی در این ماجرا دارند؛ نمونه‌اش ماجرای پروپژیچ که اکنون باشگاه استقلال را با چالشی جدی مواجه ساخته و یا پیش‌تر دردسرهایی که گربیان باشگاه پرسپولیس را به‌واسطه عقد قرارداد با ژوزه گرفت.


بدون شک اگر مدیران این دو باشگاه می‌دانستند قانون روزی با آنها به‌جهت تعهدات مالی خارج از عرف و توان مالی باشگاه‌های خود برخورد می‌کند هیچگاه وارد چنین بازی خطرناکی نمی‌شدند. البته در دیگر باشگاه‌ها نیز اوضاع به همین منوال بوده و مدیران باشگاه‌ها به‌دلیل آنکه اغلب دست‌شان در جیب دولت بوده، بدون تامین اعتبارات مالی لازم بدهی‌های سنگینی برای مدیران بعدی به‌وجود آورده‌اند و چهره باشگاه‌های خود را به باشگاه‌هایی بدهکار و بدقول بدل ساخته‌اند.


بدون شک اگر متولی فوتبال آنقدر دستش باز باشد و مورد حمایت قرار بگیرد تا با خیالی آسوده و بدون هزینه و بازخوردهای احتمالی با بدهکاران مقابله کند، فوتبال ایران در کمترین زمان ممکن از وجود بدهکاران پاک خواهد شد، اما مادامی که تنها یک نفر در راس خواهان مقابله با بدهکاران باشد و با شروع بازی‌های لیگ به‌جهت اغماض با بدهکاران پی‌درپی تحت فشار قرار بگیرد، هیچ تغییری در این رویه ایجاد نخواهد شد و بدهکاران همچنان در فوتبال ایران جولان خواهند داد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10186