printlogo


شهردار قم:
هیچ راه‌حلی جز بهره‌برداری از فاز اول منوریل نیست / 186 دوربین ثبت تخلف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
هیچ راه‌حلی جز بهره‌برداری از فاز اول منوریل نیست / 186 دوربین ثبت تخلف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 10359
شهردار قم با بیان این که تعیین تکلیف پروژه های ملی باید با همکاری همه سازمان ها باشد،گفت: هیچ راه‌حلی جز بهره‌برداری از فاز اول منوریل نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مرتضی سقائیان نشست ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های گسترده شهرداری در شهر، اظهار داشت: کار شهرداری فراگیر است و بیش از 72 وظیفه‌دارند که بسیار مهم و فراگیر است.

وی ادامه داد: در گام اولی که در شهرداری قم حضور یافتم چشم‌انداز 5 ساله‌ای برای قم طراحی کردیم تا با این نقشه راه در شهر حرکت کنیم.

بودجه‌ریزی شهرداری بر اساس نقشه راه انجام می‌شود

سقائیان نژاد بابیان که در سال سوم این نقشه راه هستیم، افزود: تمامی بودجه‌ریزی و اقدامات شهرداری بر اساس این نقشه راه انجام می‌شود که در سال‌های آینده نیز مسیر شهرداری بر اساس این نقشه خواهد بود.

وی افزود: بودجه جاری در این سال‌ها نسبت به بودجه کل کم شده است که کیفیت بودجه‌ریزی را مشخص می‌کند.

شهردار قم ابراز داشت: در قسمت عمرانی شاهد افزایش 500 درصدی هستیم که نشان‌دهنده توجه شهرداری به این بخش است.

وی تکمیل و اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح را موردتوجه قرارداد و گفت: 14 تقاطع در مدت 4 سال گذشته به سرانجام رسید که از مهم‌ترین این تقاطع‌ها می‌تواند به تقاطع 15 خرداد اشاره کرد.

186 دوربین ثبت تخلف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

سقائیان نژاد ابراز داشت: 186 دوربین ثبت تخلفات تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که در راستای شهر هوشمند و مدرن خواهد بود.

وی به برنامه‌های شهرداری درزمینهٔ پسماند اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی انتقال پسماند موقت و برنامه‌ریزی برای یک ایستگاه جدید در سال جاری در دستور کار است.

شهردار قم تأکید کرد: تقاطع غیر هم‌سطح ورودی جعفریه با بلوار امام علی (ع)، احداث بوستان فرا منطقه‌ای کوثر، احداث شهربازی بوستان غدیر، احداث باغ پرندگان، احداث تونل جمهوری و احداث تقاطع ولیعصر ازجمله برنامه‌های شهرداری در سال جاری است.

وی افزود: درزمینهٔ نیروی انسانی نیز مشاوران خوبی با معاونان شهرداری همکاری دارند که درزمینهٔ کادرسازی مهم است.

درزمینهٔ شهر هوشمند نیز گام‌های خوبی برداشته‌شده است

سقائیان نژاد ادامه داد: درزمینهٔ شهر هوشمند نیز گام‌های خوبی برداشته‌شده است که این مهم در سال جاری نیز تکرار خواهد شد.

وی به ساماندهی پل‌های عابر پیاده اشاره کرد و گفت: ساماندهی و برقی کردن پل‌های عابر پیاده با توجه به تحریم‌ها با مشکلاتی روبرو شد که بحمدالله این مشکلات برطرف شده و در ماه‌های آینده به‌مرور پل‌های عابر پیاده مکانیزه خواهد شد.

شهردار قم در خصوص محله‌های حاشیه‌نشین شهر بیان داشت: طرح جامع و تفضیلی برای شهر قم ارائه‌شده و در این طرح‌ها ورودی‌های شهر باید مناسب‌سازی شوند و برخی از ورودی‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در استان نیز اظهار داشت: در این زمینه هم برنامه‌های مختلفی اجراشده است به‌طوری‌که با چندین سرمایه‌گذار در پروژه بلوار پیامبر اعظم توافقاتی صورت گرفته است.

شهردار قم ادامه داد: قرارداد 4 هتل عقد شده است اما به دلیل افزایش قیمت‌ها دو نفر از سرمایه‌گذاران در این زمینه انصراف دادند و دو سرمایه‌گذار دیگر نیز فعلاً قراردادشان تمدیدشده است.


نهضت آسفالت در دستور کار قرار دارد


سقائیان نژاد در خصوص آسفالت معابر بیان داشت: نهضت آسفالت در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ای تا سال 1400 در این زمینه عملیاتی خواهد شد تا تمامی معابر قم از آسفالت خوبی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: تاکنون 140 هزار تن آسفالت در مناطق قم مورداستفاده قرارگرفته است و این روند باقدرت به‌پیش خواهد رفت هرچند که با افزایش قیمت قیر در یک سال اخیر روبرو شده‌ایم.

شهردار قم در خصوص مترو ابراز داشت: بحث واگن‌های مترو به‌صورت جدی پیگیری شده و انشالله در دوره کنونی مدیریت شهری این مشکلات برطرف خواهد شد و فاز اول این پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

هیچ راه‌حلی جز بهره‌برداری از فاز اول منوریل نیست

وی در خصوص منوریل بیان داشت: هیچ راه‌حلی جز بهره‌برداری از فاز اول این پروژه نیست و تنها مشکل ما پرونده‌ای است که در دیوان محاسبات در این زمینه وجود دارد، می‌باشد.

سقائیان نژاد با اشاره به ناوگان اتوبوس‌رانی استان قم تأکید کرد: درزمینهٔ خطوط اتوبوس‌رانی ایراداتی وجود دارد و در برنامه‌ای جدیدی که وجود دارد این مشکلات برطرف خواهد شد.




انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10359