printlogo


آیت‌الله فقیهی در گفتگو با قم فردا:
بانوان در حجاب و عفاف پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند
بانوان در حجاب و عفاف پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند
کد خبر: 10568
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) پیرو ولایت بودند، گفت: بانوان در حجاب و عفاف پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند و توجه بیشتری به کرامت ها، شخصیت ها و ارزش ها انسانی و اسلامی خود داشته باشند.
 آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به شخصیت و جایگاه کریمه اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: شخصیت والایی که حضرت فاطمه معصومه(س) دارند و آن چیزی که از روایات بدست می آید شخصیت والایی است که شاید بتوانیم بگوئیم ایشان تالی تلو معصوم بوده اند.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است هر کسی قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب است، اینها حاکی از مقام بالای این بانو می باشد و وظیفه هم ما می باشد که از این زیارتگاه و بارگاه استفاده معنوی ببریم .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد:  همان‌طور که در روایت ها آمده است شهر قم به واسطه حضرت معصومه(س) یک مقام ویژه ای پیدا کرده است و در روایات آمده است که  در حوادث و گرفتاری های به شهر قم پناه ببرید، شهر قم از بلایا محفوظ است.

وی افزود:این روایات حاکی از مقام بزرگ و بالای حضرت معصومه(س) می باشد و زیارت این حضرت هم بسیار توصیه شده است و دارای ارزش ویژه ای است.

آیت الله فقیهی در ادامه خاطرنشان کرد: احترام حضرت معصومه(س) و مقام شامخ ایشان در رابطه با پیروی از امامان معصوم است، پیروی از برادر و پدر و ولایت پذیری و تبعیت از آن‌ها می باشد.

وی عنوان داشت: عمده ارزش انسان به آن عقیده و عمل هر فردی می باشد؛ این شخصیت بزرگوار به دلیل تبعیت از ولایت و مقام امامت این مقام و جایگاه را پیدا کردند ؛ ایشان حاضر شدند مشکلات و سختی ها را تحمل کنند تا از مقام ولایت تبعیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر انسانی که دارای عقیده صحیحی باشد و عمل او هم با آن عقیده باشد به مقامات بزرگی خواهد رسید.

وی عنوان داشت: تمام خانم ها و بانوانی که این حرکت را انجام بدهند و عقیده درستی برای خود داشته باشند و به آن عمل کنند پیرو فاطمه معصومه(س) خواهند بود.

آیت الله فقیهی تاکید کرد: بانوان در این دهه کرامت که به مناسبت ولادت خانم فاطمه معصومه(س) منعقدشده است توجه بیشتری به کرامت ها، شخصیت ها و ارزش ها انسانی و اسلامی خود داشته باشند و بدانند که دارای ارزش ویژه ای هستند و مسئله حجاب و عفاف و حیا را خیلی در بین خود و خانواده گسترش دهند تا پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10568