printlogo


مهمترین اخبار قم فردا در هفته ای که گذشت
مهمترین اخبار قم فردا در هفته ای که گذشت
کد خبر: 10812
هفته ای گذشت همراه بود با دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف که می توان گفت امروز به یکی از معضلات اجتماعی در جامعه ما تبدیل شده است اما در این خصوص قم فردا در این هفته با کارشناسان مسائل اجتماعی و بانوان موفق گفتگوهایی انجام داده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پایگاه خبری تحلیلی قم فردا در هفته ای که گذشت اخبار مهمی در سرویس های سیاسی، ورزشی، اجتماعی ، اقتصادی و گزارش تصویری کار کرد که سعی می شود به بخش های مهم از این مطالب اشاره کوتاهی شود.


یکی از مناسبت های مهم این هفته قرار داشتن در دهه کرامت می باشد که از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) است در این هفته اخبار و گفتگوهای متعددی در خصوص شخصیت و جایگاه حضرت معصومه(س) انجام شد اما یکی از شاخصه های بسیار مهم این بانوی بزرگ ولایت پذیر ایشان می باشد که در خصوص این مسئله هم تولیداتی بر روی سایت منتشر شد که تیتر برخی از مطالب در لینک های زیر قرار دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:حضرت فاطمه معصومه(س) ولایت پذیری خود را با عمل نشان داد
آیت‌الله فقیهی: بانوان در حجاب و عفاف پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند

و اما مناسبت بعدی که بسیار مهم است و امروز دشمن از طریق این مسئله در حال نفوذ در کشور و ضربه زدن به جوانان می باشد مسئله حجاب و عفاف است.
 البته امروز دشمن با نفوذ فرهنگی خود در حال تغییر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی جامعه است؛ از همین رو در این زمینه گزارشات و گفتگو های متعددی آماده و بر روی سایت درج شد که به برخی از این تولیدات اشاره خواهد شد.
یکی از گزارشاتی که در این زمینه بر روی سایت منتشر شد و با کارشناسان اجتماعی هم گفتگوهایی انجام گرفت مسئله نفوذ دشمن را نشان می دهد و بیان می کند که دشمنان در این زمینه برنامه های متعددی دارند با تیتر زیر می باشد:
مشغول بی‌حجابی باشید تا راحت‌تر اختلاس کنیم!/بی‌حجابی و بی بندوباری نسخه آمریکایی برای ایران

در این خبر تولیدی بر این مسئله که دشمنان با همدستی برخی عوامل داخل به دنبال نیات شوم خود در ایران هستند که می توانید گزارش کامل را در متن خبر مطالعه کنید.
اما در این زمینه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به عملیاتی شدن قانون عفاف و حجاب در کشور اشاره کردو گفت که باید این قانون در کشور اجرا شود تا محیطی سالم و امن داشته باشیم که در لینک زیر می توانید خبر کامل را مطالعه کنید.
قانون عفاف و حجاب باید در کشور عملیاتی شود

همچنین خانم ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور به مسئله امنیت بانوان اشاره کرد و گفت که امنیت زن در جامعه اصلی ترین ثمره حجاب است و هر زنی که پوشش بدی دارد هم به خود و هم به دیگر زنان خیانت می کند.
وی افزود: بد پوششی سبب جرم می‌شود تعرض و تجاوز به عنف را فرد بدحجاب انجام نمی دهد اما زمینه را برای جرم فراهم می کند و تنش و اضطراب را در جامعه زیاد می کند و جامعه ای که مدارم در معرض تحریکات جنسی است هیچ فردی در آن جامعه در امان نیست و این زمینه جرم های دیگر را نیز فراهم می کند.  تجاوزهای دسته جمعی از جمله جرم هایی است که به خاطر بد پوششی‌ها رخ داده است.
متن این خبر را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:
امنیت زن در جامعه اصلی ترین ثمره حجاب است/پوشش بد یک زن خیانت به خود و دیگر زنان است

داشتن حجاب چه برای مردان و چه برای زنان نوعی کرامت انسانی است که دشمنان به دنبال از بین بردن این مسئله هم هستند.
حجاب و عفاف عامل حفظ کرامت انسانی است / ضربه زدن به پشتوانه‌های اعتقادی مردم مهمترین هدف دشمنان است

نکته قابل توجه این است که اکنون در اروپا پژوهشگران و نویسندگانی هستند که در حال تدوین کتاب در این خصوص هستند که از بی حجابی در اروپا آسیب دیده و هیچ نتیجه مثبتی نگرفته اند و باید به مسئله عفاف و حجاب بازگردند  در قرن 19 عفاف در اروپا وجود داشت و کم‌کم در قرن 20 کمتر شد و اکنون در قرن 21 این مسئله فجایعی را ایجاد می کند.
البته در خصوص حجاب،  مشاور و استاد دانشگاه گفت: اسلام حجاب را محور حضور زنان در فعالیت های اجتماعی قرار داده است زن اگر محدود به خانه باشد که نیاز به حجاب ندارد بلکه حجاب زمانی معنا پیدا می کند که زن در جامعه و فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کند.
حجاب محور حضور زنان در جامعه است/یکی از عوامل مهم طلاق، بدحجابی است

و اما در خصوص حجاب تجمعی با عنوان «حجاب، میراث کهن» در مصلی قدس باهدف دفاع از حریم عفاف و حجاب خانواده و محکومیت اقدامات هنجارشکنانه برگزار شد که در لینک زیر می توانید تصاویر و متن سخنرانی در این برنامه را مشاهده کنید
تجمع بزرگ بانوان انقلابی در قم

در هفته ای که گذشت بر اساس بی احتیاطی انفجاری در شهرک شکوهیه قم رخ داد که در این انفجار حدود 17 نفر مصدوم شدند و تا شعاع 300 متری تخریب های جزئی را به وجود آورد.
انفجار در شهرک شکوهیه قم تا فاصله 300متری تخریب ایجاد کرد

و اما از اتفاقات میمون و مهم در این هفته افتتاح 222 پروژه عمرانی، خدماتی،ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز شهرداری قم با اعتبار 4600 میلیارد ریال در قم می باشد که می توانید در لیک زیر تصاویرو متن خبر را مشاهده کنید.
بهره‌برداری و آغاز به‌کار 222 پروژه شهری با اعتبار4600میلیارد ریال

همچنین در هفته ای که گذشت پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در قم تشییع شد.
تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی

و از دیگر اخبار قم می توان به سفر مدیرعامل راه آهن کشور به قم برای افتتاح پروژه  اشاره کرد.


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10812