printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
کاهش بیکاری با تولید لوازم‌التحریر ایرانی
کاهش بیکاری با تولید لوازم‌التحریر ایرانی
کد خبر: 11787
جامعه هدفی که از لوازم‌التحریر استفاده می‌کند دانش آموزان هستند که طیف وسیعی هستند و مطمئناً اگر این بازار کاملاً در اختیار تولیدکنندگان ایرانی باشد مشاغل زیادی تولید می‌شود و کمک زیاد به کاهش بیکاری می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چند سالی بود که بازار لوازم التحریر ایران در اختیار خارجی ها بود این مسئله باعث شده بود آن‌ها از این مسئله نهایت سوء استفاده را کرده و بازار بزرگ لوازم التحریر را تبدیل به اشاعه و تبلیغ فرهنگ خودشان کنند ، اما چند سالی است وقتی به بازار لوازم التحریر سر می زنیم در کنار نوشت افزار و لوازم التحریر که طراحی آن‌ها برگرفته از تصاویر غربی است لوازم التحریر که با طرح های ایرانی و اسلامی نیز به چشم می خورد.

تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای خرید کالای ایرانی همچنین با کارشناسان دینی و فرهنگی در خصوص آسیب های نوشت افزارهای خارجی باعث شده نوشت افزارها با نمادهای ایرانی و اسلامی در بازار بیشتر شود.

 ورود لوازم التحریر ایرانی و اسلامی با انجام تبلیغات نسبتاً مناسب مورد استقبال والدین و دانش آموزان قرار گرفته است و هر ساله در آغاز سال تحصیلی تقاضای خرید لوازم التحریر ایرانی و اسلامی بیشتر می شود این مسئله در کنار آثار فرهنگی باعث رونق اقتصاد داخلی و افزایش شغل در ایران خواهد شد.

در این زمینه ترکی یکی از تولید کنندگان قمی که دفاتری با نقوش شهدا منتشر می کند در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: سال ها  است که تولید دفتر مشق را انجام می دهم به خاطر علاقه به شهدا چند سالی است که تصاویر شهدا مخصوصاً شهدای مدافع حرم را روی دفتر های مشق چاپ می کنم که مورد استقبال هم قرار گرفته است اما تولیدات کارگاه من به صورت انبوه نیست زیرا این مسئله نیاز به سرمایه زیادی دارد که متأسفانه از سوی مسئولان حمایت نمی شویم.

ترکی گفت: جامعه هدفی که از لوازم التحریر استفاده می کند دانش آموزان هستند که طیف وسیعی هستند و مطمئناً اگر این بازار کاملاً در اختیار تولید کنندگان ایرانی باشد مشاغل زیادی تولید می شود و کمک زیادی به کاهش بیکاری می کند.

مربیان مدارس و کارشناسان حوزه دین و فرهنگ توصیه های زیادی برای استفاده از نوشت افزار ایرانی و اسلامی دارند اما با وجود افزایش تولید این نوشت افزارها به خاطر فرهنگ سازی هایی که انجام شده همچنان کمبود شدید این نوشت افزار در بازار دیده می شود.

نکته قابل توجه اینجاست وقتی به فروشگاه های لوازم التحریر سر می زنیم این فروشگاه ها  مملو از نوشت افزارهایی با نمادهای غربی و برگرفته از فرهنگ غرب هستند یکی از فروشندگان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: اکثر این نوشت افزارهایی که نمادهای غربی دارند تولید داخل هستند، علت آن این است که صدا و سیما قهرمان هایی را در کارتن ها به کودکان معرفی می کند  که غربی هستند و باعث علاقه کودکان به آن‌ها می شود و تولید کنندگان نیز برای فروش محصولات خود از همین تصاویر غربی استفاده می کنند این باید مورد توجه مسئولین باشد تا علاوه بر تغییر الگو سازی برای کودکان مشوق هایی را برای تولید کنندگان نوشت افزارها در نظر بگیرند تا از تصاویر ایرانی و اسلامی بر روی لوازم التحریر استفاده کنند.

موسوی یکی از والدین در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: نسبت به تصاویر لوازم التحریر حساس هستم و حتماً نوشت افزار برای پسرم خریداری خواهم کرد که تصاویر مناسب داشته باشد و اگر در سطح شهر این لوازم التحریر را نتوانم پیدا کنم برای خرید و پیدا کردن نوشت افزارهایی با نماد قهرمانان ملی و مذهبی به نمایشگاه هایی که به همین منظور برپا خواهد شد مراجعه خواهم کرد.

احمدی یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: بازار لوازم التحریر بسیار مهم است اما نمی دانم چرا مسئولان به این مسئله توجه نمی کنند از یک طرف می توان با استفاده از تصاویر و مطالب تربیتی روی جلد نوشت افزارها به صورت غیر مستقیم دانش آموزان را در مسیر درست تربیت کرد از طرفی مطمئن هستم با توجه به حجم بالای مصرف لوازم التحریر در ایران اگر همه تولیدات داخلی باشد درصد بالایی از جوانان از بیکاری نجات پیدا می کنند فهم این مسئله سخت نیست اما اینکه مسئولان به آن توجه نمی کنند جای سؤال دارد.

احمدی بیان داشت: از طرفی اگر معلمان و مدیران در مدارس استفاده از لوازم التحریر که نقش های غربی و حتی ضد دینی و ارزشی را دارند ممنوع کنند و دانش آموزان را تشویق به استفاده از لوازم التحریر ایرانی و اسلامی کنند والدین در هنگام خرید این لوازم دقت می کنند و لوازم التحریر با تصاویر غربی خریداری نمی کنند.

البته جای امیدواری است که استفاده از لوازم التحریر با صور ایرانی و اسلامی سال هاست در مقابل هجمه‌های فرهنگی و خلاف شئونات اسلامی جدیت یافته است اما با توجه به جمعیت مورد هدف لوازم التحریر همچنین فرهنگ دینی مردم نیاز بیشتری برای عرضه محصولات فرهنگی در زمینه نوشت افزار وجود دارد همچنین علاوه بر تولید کنندگان نوشت افزار دیگر ارگان ها نیز مسئول هستند.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/11787