printlogo


جانباز 70درصد دوران دفاع مقدس:
روحانیت قدرت پنهان دوران دفاع مقدس بود/اشاره90درصد شهدا در وصیت‌نامه به پیروی از ولی فقیه
روحانیت قدرت پنهان دوران دفاع مقدس بود/اشاره90درصد شهدا در وصیت‌نامه به پیروی از ولی فقیه
کد خبر: 12228
این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه صدام از مردم و مسئله روحانیت غافل بود، گفت: روحانیت قدرت پنهان دوران دفاع مقدس بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام علی اصغر قربانی پیش از ظهر امروز در نشست نقش روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما امروز عزت و شرف را مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب جنگ ما یک گنج است.

وی ادامه داد: امروز با توسط رسانه ها این گنج ها استخراج شود ؛ دفاع مقدس هم دفاع بود و هم مقدس چرا که بر همگان مشخص شد تجاوزگر کیست.

این جانباز 70درصد دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه صدام با چند تصور به ایران حمله کرد، افزود: صدام تصور می کرد که ایران ارتش ندارد البته تا حدودی هم این مسئله درست بود چرا که ارتش ایران بعد از انقلاب هنوز سازوکار و سازماندهی درستی نداشت.

وی اضافه کرد: تصور دیگر صدام این بودکه ایران در داخل درگیر است و در گوشه گوشه کشور درگیری وجود دارد و بهترین فرصت است که به ایران حمله کند و در تصور بعدی دل او به وعده های غرب و استکبار جهانی گرم بود.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه ما در مقابل تجاوز صدام دفاع کردیم، گفت: صدام در محاسبات خود به چند نکته توجه نکرده بود که یکی از این نکات مسئله امام، رهبری و روحانیت بود.

وی عنوان داشت: به گفته دشمن روحانیت یک قدرت پنهانی بود که خود را در دوران دفاع مقدس نشان داد؛ این قدرت پنهان بود که دفاع را هدایت می کرد.

این روایتگر دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه 90درصد شهدا در وصیت نامه های خود به مسئله اطاعت و پیروی از رهبری و ولی فقیه اشاره کرده اند خاطرنشان کرد: صدام در محاسبات خود به مردم ایران اسلامی هم توجه نکرده بود مردمی که متحول شده و با فردی به نام امام خمینی(ره) آشنا شده بودند.

وی ادامه داد: مسئله بعدی مکتب حیات بخش شیعه بود که صدام از آن غافل بود و امروز این مکتب شیعه خود را در نام مقاومت به‌صورت منطقه ای نشان داده است و انشاالله در آینده جهانی خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: کتاب حماسه نامداران گمنام به نویسندگی یکی از سرداران دوران دفاع مقدس است که این سردار از ابتدا تا انتها در جنگ حضور داشته و آن را روایتگری کرده است.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12228