printlogo


واشنگتن پست: پای معاون ترامپ به رسوایی او باز شد
 واشنگتن پست: پای معاون ترامپ به رسوایی او باز شد
کد خبر: 12326
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا نیز در جریان رسوایی مربوط به گفت و گوی روسای جمهور آمریکا و اوکراین موسوم به اوکراین گیت بوده است.

بر این اساس، زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌کوشید حمایت آمریکا را جلب کند، ترامپ به معاون خود اجازه نداد در مراسم آغاز دولت وی شرکت کند. این اقدام در راستای فشار ترامپ به دولت اوکراین برای تحقیق درباره پرونده پسر جو بایدن، معاون باراک اوباما و نامزد فعلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

ترامپ در ماه‌های بعد از مایک پنس استفاده ابزاری کرد تا این موضوع را به رئیس جمهور اوکراین روشن کند که اگر تحقیقات درباره فساد در این کشور و بخصوص درباره فساد پسر جو بایدن را آغاز نکند، کمک‌های آمریکا به این کشور به حال تعلیق در خواهد امد.

با این وجود مقامات نزدیک به مایک پنس اعلام کردند وی از نیت ترامپ برای سواستفاده از قدرت برای کسب اطلاعات درباره پسر بایدن بی خبر بوده است.

به تازگی افشاگری ناشناس اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12326