printlogo


تشریفات گمرکی موکب‌های اربعین درقم انجام می‌شود
تشریفات گمرکی موکب‌های اربعین درقم انجام می‌شود
کد خبر: 12334
مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ امسال برای نخستین بار تشریفات گمرکی کاروان‌ها و موکب‌های ایام اربعین در داخل استان انجام می‌شود تا در نزدیکی مرزها ازدحام به وجود نیاید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد خلیلی  بیان کرد: با این کار فرآیند خروج موکب‌های استان از مرز مهران و استقرار آن‌ها در مکان‌های از پیش تعیین‌شده در کشور عراق برای خدمت به زائران امام حسین(ع) تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: وجود وسایل غیر مصرفی موردنیاز موکب‌ها، مثل اجاق‌گاز و فرش توسط خود موکب داران و کالاهای مصرفی همچون اقلام خوراکی توسط ستاد اربعین استان بر اساس سهمیه از قبل تعیین‌شده هر موکب،‌ به گمرکات استان اظهار می‌شود.

خلیلی گفت: بعداز آن در کوتاه‌ترین زمان تشریفات گمرکی لازم انجام و سپس کد رهگیری برای خروج موکب‌ها از مرز مهران صادر می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین همشهریان گرامی که قصد دارند برای شرکت در مراسم اربعین به‌وسیله خودرو شخصی از مرز خارج شوند می‌توانند به گمرکات استان مراجعه و پروانه خروج موقت خود را کسب کنند و بعد از مرز شلمچه از کشور خارج شوند.

وی ادامه داد: هزینه خروج برای خودروهای مربوط به موکب‌ها رایگان است و سایر ماشین‌های شخصی هم تنها ۲۰ هزار تومان برای ثبت اطلاعات به بخش خصوص مستقر در گمرکات استان پرداخت می‌کنند.

مدیرکل گمرکات قم گفت: تشریفات گمرکی برای خروج خودروهای شخصی توسط گمرکات استان در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر طی ۲ ساعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار یک‌ساله گواهی‌های خروج موقت خودروهای شخصی،‌ بیان کرد:‌ به همشهریان گرامی توصیه می‌کنم اگر تصمیم به حضور در مراسم اربعین با خودرو شخصی خود رادارند هرچه سریع‌تر برای دریافت گواهی خروج موقت به گمرکات استان مراجعه کنند و این کار را به‌روزهای آخر که شاهد ازدحام مراجعان هستیم موکل نکنند.

وی ادامه داد: در زمان مراجعه به گمرکات باید خودرو شخصی موردنظر و اسناد آن به همراه مالک و مدارک هویتی وی حاضر باشد.

خلیلی گفت: البته طرف عراقی برای ورود خودروهای ایرانی به این کشور هزینه‌ای را دریافت می‌کند که این موضوع ربطی به گمرکات کشور ندارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12334