printlogo


امام جمعه قم:
اربعین خاستگاه امت اسلامی است / دشمنان تضعیف جبهه مقاومت و پیاده روی اربعین را هدف گذاری کرده بودند
اربعین خاستگاه امت اسلامی است / دشمنان تضعیف جبهه مقاومت و پیاده روی اربعین را هدف گذاری کرده بودند
کد خبر: 12471
امام‌جمعه قم بابیان این‌که اربعین خاستگاه امت اسلامی است، گفت: دشمنان در فتنه عراق تضعیف جبهه مقاومت و پیاده‌روی اربعین را هدف‌گذاری کرده بودند که تیرشان به سنگ خورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به برگزاری پیاده‌روی اربعین در کشور عراق اظهار داشت: راهپیمایی اربعین دیگر مختص کشورهای ایران و عراق نیست به‌طوری‌که بُعد بین‌المللی و جهانی پیداکرده است.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین میلیون‌ها انسان را در سرتاسر جهان حول محور امام حسین(ع) جمع می‌کند و همه انسان‌ها فریاد یا حسین سر می‌دهند.

حسینی بوشهری آشنایی مردم جهان با سیره و منطق امام حسین (ع) را یک ضرورت دانست و گفت: دنیا امروز نیاز دارد تا با منطق امام شهیدان آشنا شود و در این میان  اربعین خاستگاه امت اسلامی است که باید به‌خوبی به جهانیان شناسانده شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی منطقه  و جبهه مقاومت اظهار داشت: امروز دشمن بیش از هرزمانی عصبانی است چراکه توطئه‌های فراوانی راه انداخت تا پیاده‌روی میلیونی اربعین را تحت شعاع قرار دهد اما درایت مردم با بصیرت عراق و مسئولان این کشور اجازه نداد این اتفاق بیفتد به‌طوری‌که سیل عظیم مردم امکان جابجایی را از مسئولان عراقی گرفته است.

امام‌جمعه قم افزود: هدف دیگر دشمنان ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق بود به‌طوری‌که عده‌ای از مزدوران در اعتراضات اخیر شعارهایی دادند که اختلاف ایجاد کنند که البته تیرشان به سنگ خورد.

وی به علت توطئه‌های  استکبار جهانی و اسرائیل علیه مردم و دولت عراق اشاره کرد و گفت:  حمایت نخست‌وزیر عراق از جریان مقاومت در کنار تسریع در بازگشایی گذرگاه ابو کمال بود که چند کشور سوریه، عراق، لبنان و ایران ارتباط پیدا کردند اتفاقاتی بود که برای آمریکا قابل‌تحمل نبود و همین موضوعات منجر به ایجاد فتنه جدید شد.

حسینی بوشهری با اشاره به تصفیه دولت و ارتش عراق توسط عادل عبدالمهدی خاطرنشان کرد: این اتفاقات تا زمانی بود که آیت‌الله سیستانی بیانیه داد و مردم عراق متوجه شدند که پشت صحنه این اتفاقات چیز دیگری است و زائرین امروز با آرامش در مسیر کربلا حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به بحث نخبگان علمی کشور اظهار کرد: رهبری با تمام مشکلاتی که دارند دو روز را به بحث نخبگان اختصاص داده‌اند؛ ایشان یک روز از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کردند که کارهای جوانان میهن شگفتی دنیا را  در پی داشته است.

امام جمعه قم بیان کرد: بحث دانش هسته‌ای دارای کاربردهای فراوانی است و رهبری بارها تاکید کردند که ما دنبال سلاح اتمی نیستیم و در مسائل مختلفی چون پزشکی در حال استفاده از این دانش هستیم.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه دشمنان ناجوانمردانه به مردم یمن حمله کردند و کشت و کشتار راه انداختند افزود: تا امروز دشمن 90 هزار شهید از یمن گرفتند و مدارس و بیمارستان‌ها و مساجد ویران شدند و مردم آواره شدند اما داستان آرامکو که پیش آمد کل موازنه ها در منطقه به هم خورد. خیلی طراحی‌ها کرده بودند اما یک‌مرتبه از خواب خرگوشی بیدار شدند و دیدند که دیگر شرایط تفاوت کرده است و متوجه شدند این ملت استوار و دلاور یمن به این جایگاه رسیدند.

وی با بیان اینکه برخی ایران را در جریان آرامکو محکوم می‌کنند خطاب به معارضین به یمن اظهار کرد: دست از بحران‌سازی و شرارت بردارید و ملت و مردم یمن و عزت آنها را به رسمیت بشناسید تا منطقه روی آرامش ببیند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12471