printlogo


دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
راهپیمایی اربعین زمینه ساز وحدت بین امت ها و تمدن بزرگ اسلامی است
راهپیمایی اربعین زمینه ساز وحدت بین امت ها و تمدن بزرگ اسلامی است
کد خبر: 12587
این استاد حوزه با اشاره به اینکه اربعین امتداد قیام عاشوراست ،گفت: راهپیمایی بزرگ و عظیم اربعین زمینه ساز وحدت بین امت ها و تمدن بزرگ اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به پیاده روی اربعین ، اظهار داشت: اساسا مکتب اباعبدالله الحسین(ع) با توجه به شعارها و پیام ها واهداف قیام سید الشهدا نوعی جذابیت فطری برای انسان ایجاد می کند که برای تمام امت ها و ملت ها قابل قبول است.

وی ادامه داد: دررابطه با اربعین که امتداد همان قیام عاشوراست این مسئله هم صدق می کند.

این استاد حوزه بیان داشت: بعد شهادت امام حسین(ع) و یارانش در کربلا ، تمام شعارهای که در کربلا داده می شد بصورت برجسته تری در شام، مدینه و کوفه توسط اسرای آل الله بیان شد.

وی اضافه کرد: همین مسئله در آن زمان قلوب ملت ها را جذب کرد بعد هم هر کسی این پیام را شنید فارغ از هر گونه دین و مذهب و یا خاک و سرزمین این شعار ها را قبول کردند.

حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: وقتی ملت ها مخصوصا ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی به حرکت اربعین نگاه می کنند متوجه می شوند که آن پیام ها برخواسته از عقلانیت و معارف دینی است و جذب آن می شوند.

وی افزود: در اربعین هر سال شاهد هستیم نوعی همدلی، وفاق و همفکری در میان مردم و شرکت کنندگان راهپیمایی اربعین وجود دارد.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اربعین بستر مناسب و مطمئینی برای همدلی  و وفاق میان مسلمان ها و مذاهب اسلامی است، گفت: چنانکه مشاهده می کنیم از تمام فرقه ها و مذاهب در این راهپیمایی شرکت می کنند.

وی ابراز داشت: اگر در اربعین همان پیام ها و اهداف امام حسین(ع) را با اخلاصی که وجود دارد ادامه دهیم زمینه ساز بسیاری از برکات خواهد شدکه ازخون سیدالشهدا نشئت می گیرد.

حجت الاسلام بنیادی بیان داشت: یکی از این برکات همین وحدت میان امت ها و مردم است تا برسد به آن افق متعالی و زمینه ساز برای اتفاقات بزرگتر شود.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12587