printlogo


آیت الله حسینی بوشهری:
امروز به واسطه پیاده روی اربعین توجه جهانیان به فرهنگی حسینی جلب شده است/احیای فرهنگ عاشورا با زیارت امام حسین(ع)
امروز به واسطه پیاده روی اربعین توجه جهانیان به فرهنگی حسینی جلب شده است/احیای فرهنگ عاشورا با زیارت امام حسین(ع)
کد خبر: 12641
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بر زیارت امام حسین(ع) بسیار سفارش شده است، گفت: امروز به واسطه پیاده روی اربعین توجه جهانیان به فرهنگی حسینی جلب شده است.
 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ایام پیاده روی عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: برای برپایی عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین(ع) بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: اهلبیت(ع) مومنان را به زیارت سید و سالار شهیدان بسیار تشویق می کردند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به موضوع زیارت، گفت: یکی از محورهای عمده احیای فرهنگ عاشورا بحث زیارت است.

وی عنوان داشت: امامان از هر فرصت و هر شرایطی که دارای قداست بود استفاده کرده و مردم را توصیه به زیارت امام حسین(ع) می کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در کتب ادعیه ما سفارش بسیاری بر زیارت سید الشهدا شده است، خاطرنشان کرد: این مسئله از آن جهت است که همه قداست هایی که شیعه به آن معتقد است همه مرتبط با قیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: ائمه زیارت امام حسین(ع) را در روز های مهم مانند عرفه، نیمه شعبان، شب های قدر و... بسیار سفارش کرده اند و یکی از آداب آن روز می باشد که به زیارت امام بروند و یا از راه دور عرض ادب کنند.

امام جمعه قم با اشاره به پیاده روی اربعین، گفت: در سال های اخیر به برکت پیاده روی اربعین بر شکوه  عظمت جریان حسینی در دنیا اضافه شده است.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین در دنیا بی نظیر است و همه کسانی که در این راهپیمایی شرکت می کنند باید برای افزدون به معنویات خود برنامه ریزی کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امروز نه تنها شیعیان و جبهه انقلاب اسلامی بلکه هرکسی که شیفته حرکت حسینی است، به برگزاری چنین راهپیمایی عظیمی در کربلا افتخار می‌کند چراکه به واسطه این جریان عظیم الهی، توجه جهانیان به تفکر و فرهنگ حسینی جلب می‌شود.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12641