printlogo


حقایقی جالب از بارش باران در کهکشان راه شیری
حقایقی جالب از بارش باران در کهکشان راه شیری
کد خبر: 12832
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

همه ما در زندگی اطراف خود با مکان‌هایی آشنا می‌شویم که گاهی درک آن و رفتن به آن مکان‌ها دشوار است، اما دستیابی به برخی اطلاعات برای آگاهی بیشتر کمک کننده است.

رفتن به فضا برای خیلی از افراد رویایی بیش نیست، اما حال که نمی‌شود به آن مکان‌ها به راحتی سفر کرد، اطلاعاتی از زندگی و زیست‌بوم سیارات مختلف جالب توجه است؛ در این گزارش قصد داریم به بررسی جالب‌ترین مسائل حوزه نجوم و فضا بپردازیم.

در کدام سیاره‌ها و کهکشان‌های راه شیری باران می‌بارد

در سیاره زمین، در فصل های پاییز و زمستان شاهد بارش های باران و برف هستیم، شاید به درستی نتوانیم زمان وقوع یک اختلال شدید جوی را پیش بینی کنیم اما قطعا این را می دانیم که هر چه از آسمان فرو می ریزد از جنس آب است؛ چه به صورت قطره های مایع، چه به صورت کریستال های کوچک و چه تکه یخ های بزرگ.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در سیاره های دیگر نیز این بارش وجود دارد اما تفاوت آن در نوع و جنس این بارش است.

بارش الماس در سیاره زحل

محققان ناسا اعلام کردند سالانه حدود 1000 تن الماس بر سطح زحل می‌بارد، البته  باید گفت این در حد یک تئوری باقی مانده، بر اساس مستندات موجود در سیاره زحل، نپتون، مشتری و برخی دیگر از سیارات باران الماس می‌بارد.

در کدام سیارات و کهکشان های راه شیری باران می بارد؟

باران اسیدی در سیاره زهره

در زهره بارش باران از جنس اسیدسولفوریک بسیار داغ است. زیرا اتمسفر زهره پر از ابرهای اسیدسولفوریک بوده، قطره‌های باران اسیدی قبل از این که به سطح سیاره برساد 15.5  است.

در کدام سیارات و کهکشان های راه شیری باران می بارد؟

بارش یخ در مریخ و مشتری

در سیاره مریخ پدیده بارش یخ خشک، چراکه در مشتری بارش هلیوم مایع و در خورشید بارش پلاسما وجود دارد، اما هنوز هم زمین تنها سیاره باران‌های آبی است.

در کدام سیارات و کهکشان های راه شیری باران می بارد؟

بارش متان یخ در تیتان

تیتان که بزرگترین قمر مشتری به شمارمی رود، باران‌های توفان‌زایی از جنس متان یخ زده در آن سیاره می‌بارد. همانطور که زمین دارای چرخه آب است، تیتان هم چرخه متان دارد و بارش متان در این قمر فصلی‌ است. متان باریده شده دریاچه‌ها را پر می‌کند، دریاچه‌ها بعد از آن تبخیر می‌شوند و بخار مجددا به شکل ابرهایی از متان در می‌آید و همه چیز دوباره آغاز می‌شود.

در کدام سیارات و کهکشان های راه شیری باران می بارد؟

 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12832