printlogo


آیت‌الله اعرافی:
از خدمت رسانی ملت عراق به زائران اربعین تشکر می‌کنیم /دشمنان بدانند از طریق آشوب ها نمی‌توانند مقاومت را محو کنند
 از خدمت رسانی ملت عراق به زائران اربعین تشکر می‌کنیم /دشمنان بدانند از طریق آشوب ها نمی‌توانند مقاومت را محو کنند
کد خبر: 12960
امام‌جمعه قم ضمن قدردانی از ملت عراق به خاطر خدمت به زائران اربعین گفت: دشمنان بدانند از این آشوب ها که در کشورها ایجاد می‌کنند نمی‌توانند برای محو مقاومت استفاده کنند امت اسلام و همه آن‌ها که در اربعین بودند و نبودند و همه آن‌ها که از شما آسیب دیدند در برابر شما ایستاده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،امام‌جمعه قم ضمن قدردانی از ملت عراق به خاطر خدمت به زائران اربعین گفت: دشمنان بدانند از این آشوب ها که در کشورها ایجاد می‌کنند نمی‌توانند برای محو مقاومت استفاده کنند امت اسلام و همه آن‌ها که در اربعین بودند و نبودند و همه آن‌ها که از شما آسیب دیدند در برابر شما ایستاده‌اند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر قم اظهار کرد: انسانی که تغذیه او از کسب حلال است زمینه طاعات اللهی در او فراهم می شود استجابت دعا از جمله اثرات غذای حلال است، امام صادق فرمودند کسی که در طلب حلال بکوشد و از حرام پرهیز کند معونه و هزینه آن‌ها سبک خواهد بود، غذای حلال آسایش روحی  روانی را برای خود و خانواده به دنبال دارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: رسول خدا فرمودند کسی که بر سر سفره حلال می‌نشیند فرشته ای بر او موکل است که برای او استغفار کند تا زمانی که از خوردن غذا دست بکشد، همچنین کسی که حلال را دنبال کند و کسب و کارش را از امور غیر مشروع صیانت کند این شخص در درجه شهدا قرار دارد، کسی که سر بر بالین بگذارد درحالی‌که در کسب حلال کوشیده مورد غفران الهی قرار خواهد گرفت.

اعرافی افزود: پیامبر فرمودند اگر توانستید هنگامی که با رشوه و لقمه حرام و کسب نامشروع مواجه شدید شیرینی ظاهری را کنار بگذارید و از آن چشم بپوشید ارزش این مقاومت در مقابل حرام از 2هزار رکعت نماز نافله بالاتر است.

وی ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر و امام حسن(ع) و  امام رضا(ع)  خاطرنشان کرد: رحلت رسول خدا مصیبت بزرگی است که امام علی(ع) فرمودند زمان رحلت ایشان را به یاد دارم که ملائکه فوج فوج می آمدند و عزاداری می کردند، از همه افرادی که در حماسه اربعین تلاش کردند و در کشورها و شهرهای مختلف به زائران خدمت کردند تشکر می کننم.

از ملت عراق به خاطر خدمت به زائران اربعین تشکر می‌کنیم

امام جمعه قم بیان کرد: از مردم قم که در صدر جدول زائران اربعین و همچنین در صدر خدمت به زائران در کشور بودند و همه کسانی که در ایران و عراق در خدمت این نهضت بزرگ آسمانی بودند تشکر می کنیم از همه عراقی ها به خاطر حسن پذیرایی و زمینه سازی شکل گیری این حماسه باشکوه تشکر می کنیم.

وی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف می تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف انسانی و اسلامی باشد در تاریخ بیش از 1000ساله  خودمان شاهد گسترش وقف در زمینه های گوناگون از جمله کمک به نیازمندان و تأمین هزینه های علمی و فرهنگی بودیم حرکت وقف باید ادامه یابد و در راهبرد مسئولان و مردم مهم شناخته شود وقت در همه امور  اهمیت دارد از جمله وقف در حوزه فرهنگ و دین و در زمینه تأمین نیازهای دینی جامعه از جمله ساخت مسجد و مدارس دینی جایگاه مهمی دارد همچنین وقف در زمینه علم و دانش و فن آوری جایگاه بالایی دارد.

امام جمعه قم با اشاره به روز پدافند غیرعامل تأکید کرد: پدافند غیرعامل و آمادگی همه ادارات و بخش ها  و خانه ها در شرایط سخت وظیفه عمومی است و باید به آن توجه شود یک جنگ با رعایت پدافند غیرعامل کمترین حادثه را به دنبال دارد پدافند غیرعامل در قم به خوبی فعال است.

اعرافی با گرامی داشت هفته بسیج و بسیج دانش آموزی گفت: باید تربیت نوجوانان قوی از طریق بسیج نهادینه شود و شاهد جوانان شجاعی باشیم که جامعه را از  مخاطرات حفظ می کنند.

وی افزود: علی رغم همه اقداماتی که در نهضت سواد آموزی انجام شده است اما در قم  120 هزار بی سواد که 33هزار نفر آن ها  در سنین 10 تا 49 سالگی هستند وجود دارد که باید همت شود سواد گسترش پیدا کند و بی سواد رفع شود.

مسئولان عراق و لبنان به نصایح مرجعیت و حزب الله توجه کنند

امام جمعه قم ادامه داد: دولت و مسئولان عراق و لبنان به حل مشکلات مردم توجه کنند و نیازهای آن‌ها را رفع کنند  و فساد را از نظام اداری و سیاسی دور کنند و به نصایح مرجعیت و حزب الله لبنان توجه کنند و به آرا و افکار مردم توجه کنند.

اعرافی بیان کرد: مردم بدانند که دشمنان زخم خورده از جبهه انقلاب و مقاومت درصدد هستند به کشورهایی که در خط مقاومت قرار دارند  آسیب بزنند در فتنه 88 شاهد این فتنه بودیم دست های بیگانگان از جمله آمریکا و اسرائیل و دست نشانده های آن‌ها در منطقه در خیلی از این حوادث دیده می شود مردم هوشیار باشند که در قالب یک خواسته به حق در دام این ها قرار نگیرند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان بدانند از این آشوب ها نمی‌توانند برای محو مقاومت استفاده کنند امت اسلام و همه آن‌ها که در اربعین بودند و نبودند و همه آن‌ها که از شما آسیب دیدند در برابر شما ایستاده‌اند و نمی‌توانید با این حرکات بر امت اسلامی پیروز شوید و مقاومت اسلامی و  گفتمان انقلاب اسلامی به راه خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12960