printlogo


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
حضرت محمد(ص) هیچ‌گاه در برابر دشمنان کوتاه نیامدند/ اخلاق پیامبر عامل اصلی پیشرفت اسلام بود
حضرت محمد(ص) هیچ‌گاه در برابر دشمنان کوتاه نیامدند/ اخلاق پیامبر عامل اصلی پیشرفت اسلام بود
کد خبر: 12998
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که حضرت محمد(ص) هیچ‌گاه در برابر دشمنان کوتاه نیامدند، گفت: اخلاق پیامبر عامل اصلی پیشرفت اسلام بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالروز رحلت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: آن چیزی که در زندگی پیامبر روشن و مشخص است و هیچ‌گونه ابهامی در خصوص آن وجود ندارد، اخلاق ایشان است که توانست افراد زیادی را به خود جذب بکند.

وی ادامه داد: در آن زمان که عده‌ای بر تکبر و فخرفروشی تأکید داشتند اخلاق پیامبر یکی از عوامل پیشرفت اسلام بود که در سوره قلم هم آمده است به‌طوری‌که خداوند در آن سوره بر خلق و رفتار پیامبر تأکید فراوانی دارد.

آشتیانی دیگر ویژگی پیامبر را مبارزه با طاغوت عنوان کرد و بیان داشت: حضرت محمد(ص)  23 سال  با طاغوت مبارزه کرد و درآیات قرآن نیز آمده است که خدا را عبادت کنید و با طاغوت بجنگید.

وی با انتقاد از افرادی که در داخل کشور صحبت از نرمش می‌کنند، تأکید کرد: این افراد باید ببینید که چطور پیامبر اسلام با طاغوت مبارزه کردند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که امروز هم طاغوت به شکل دیگری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دیروز ابوسفیان و معاویه وجود داشتند امروز هم ترامپ، انگلستان و .. حضور دارند که درواقع همانند مبارزه‌ای پیامبر اسلام با طاغوت داشت باید با آن‌ها مبارزه کرد.

وی ادامه داد: همین افرادی که می‌گویند پیامبر اسلام را دوست دارند و در مسیری حرکت می‌کنند که ایشان تأکید کرده باید بدانند که ایشان تا آخر عمر در برابر کفار کوتاه نیامدند تا این‌که از دنیا رفتند و به عبارت دقیق تر درکی که از سیره و روش پیغمبر اسلام می‌گیریم درس اخلاق و جهاد ایشان بود که هیچ‌گاه در برابر کفار کوتاه نیامدند.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12998