printlogo


در گفتگوی قم فردا با کارآفرین بسیجی مطرح شد؛
تولید محصول تحریمی توسط جوان بسیجی قمی
تولید محصول تحریمی توسط جوان بسیجی قمی
کد خبر: 13021
جوان بسیجی قمی توانسته جلبک درمانی اسپرولینا که در لیست تحریم ها قرار دارد را در استان قم پرورش دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نام‌گذاری سال جاری با عنوان سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری افق و تکلیف جدیدی برای فعالان تولید و صنعت و در ادامه اقشار مختلف مردم از جمله بسیج که همواره پرچم دار لبیک به منویات رهبر انقلاب بود نهاده شد.

در چند سال گذشته بسیجیان در ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی در بخش های خرد  و کلان در حوزه های مختلف نقش زیادی داشته و توانسته اند برای خود و دیگران اشتغالزایی کنند.

در این زمینه با یکی از بسیجیان جوان کارآفرین استان قم که توانسته با یک نگاه متفاوت با تولید یک محصول تحریمی برای خود اشتغال ایجاد کند به گفتگو نشستیم.

خودتان را معرفی کنید.

عبدی: حسین عبدی 23 ساله و دیپلم نرم افزار و 6سال است عضو بسیج هستم.

در خصوص فعالیتی که انجام می دهید توضیح دهید.

عبدی: در حوزه تولید و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا فعالیت می کنم برای این کار یک سال تحقیق کردم و با آقای دکتر آرش معصومی کارآفرین برتر شیراز آشنا  شدم و راهنمایی های ایشان باعث شد که وارد این حوزه شوم.

چطور به فکر تولید و پرورش جلبک های درمانی افتادید؟

عبدی: با توجه به نیاز بیماران و خاصیت جلبک اسپیرولینا و اینکه تولید این نوع جلبک می تواند هزینه های درمانی بیماران را کاهش دهد و همچنین بتوانیم  در طول درمان به آن‌ها کمک کنیم، علاوه بر آن می‌توانستیم یک اشتغال برای خودمان ایجاد کنیم.

کاربرد اصلی این جلبک ها چیست؟

عبدی: اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی با خواصی فوق العاده و حیرت انگیز است.  جلبک اسپیرولینا حاوی مقدار فراوانی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد و می تواند به خوبی کمبودهای سلولی و تغذیه ای سلولهای پوست را برطرف نماید همچنین جلبک اسپیرولینا در حوزه دارو،مکمل غذایی و باشگاهی، پودر لاغری و چاقی، آرایشی بهداشتی ، صنایع و پالایشگاه ها کاربرد دارد.

پیش از این مشغول به چه کاری بودید؟

عبدی: در بیمه مشغول به کار بودم اما بعد از فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید و اشتغال‌زایی و این که دغدغه تولید با کیفیت ایرانی را داشتند وارد این بخش شدم با حمایت مسئولان کشور می تواند در تولید این نوع جلبک درمانی خود کفا شود.

چند نفر در این کارگاه مشغول کار شدند؟

عبدی: 2 نفر در این کارگاه مشغول هستند من و برادرم.

آیا حمایتی از سوی مسئولان از شما شده است؟

عبدی: خیر

پشت میز نشینی افت فعالیت انسان است

حمایت مسئولان تا چه میزان می تواند به جوانان برای تولید و اشتغال‌زایی کمک کند؟

عبدی: حمایت مسئولین می تواند در حوزه تسهیلات خیلی مؤثر باشد زیرا با سود بالای وام های بانکی هیچ کس به سمت تولید نمی رود .

توصیه شما به جوانان که می خواهند وارد بازار کار شوند اما به دنبال پشت میز نشینی هستند چیست؟

عبدی: پشت میز نشینی افت فعالیت انسان است علاوه بر آن با این نرخ تورم و رکود در جامعه حقوق فرد پشت میز نشین کفاف نمی دهد ولی کارآفرینی مانند عبادت است و از طرفی فرد می تواند کارش را گسترش دهد همچنین فرد با کارآفرینی در زمینه های مختلف می تواند به کشورش عزت دهد جلبکی که ما تولید می کنیم تحریم است و تمام سعی مان این است که با تولید و پرورش جلبک تحریم ها را بشکنیم .

آغاز فعالیت شما به چه میزان سرمایه نیاز داشت؟

عبدی: در این 3 ماه از آغاز فعالیت مان 7 میلیون هزینه کردیم و برای ادامه نیاز به 20 میلیون دیگر داریم .

تفکر بسیجی یعنی خدمت به مردم

از نظر شما تفکر بسیجی چه نقشی در ایجاد کارآفرینی و رونق تولید دارد؟

عبدی: تفکر بسیجی یعنی خدمت به مردم یعنی برای خدا کار کردن و نه کارکردن برای سرمایه اندوزی، در ابتدا ما در این کار در مرحله  شکست قرار داشتیم اما  با توسل بر صاحب‌الزمان توانستیم از این شکست با موفقیت عبور کنیم .

دو چیز باعث نجات اقتصاد کشور است اول تحقق اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و دوم حذف ربا در بانک ها که کمک زیادی  به کارآفرین های کشور می کند.

اگر از سوی مسئولان حمایت صورت گیرد می توانید نیروهای بیشتری را به کار گرفته و کار خود را گسترش دهید؟

عبدی: بله اگر یک مکان مسقف بزرگ به ما بدهند می توانیم تا 6 نفر که چهار نفر آن‌ها متخصص رشته زیست شناسی باشند را اشتغال زایی انجام دهیم.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم

عبدی: من هم از شما تشکر می کنم

گفتگو از مرضیه مهدیلو


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13021