printlogo


معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس‌پلی
 معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس‌پلی
کد خبر: 13254
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

چند سالی است که دنیای بازی‌های آنلاین بسیار داغ شده و تمام شرکت‌های سازنده بازی‌های رایانه‌ای، در کنار ساخت بخش داستانی، بخش آنلاین بازی‌ها را نیز طراحی می‌کنند. اما محدودیتی که بسیاری از گیمر‌ها را در بخش آنلاین بازی‌ها درگیر خود کرده است، ناتوانی در اجرای بازی به صورت آنلاین با گیمر‌های دیگر در سایر پلتفرم‌هاست. یکی از عناوینی که پیشگام در ویژگی کراس‌پلی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است، بازی Fortnite بوده که توانست به واسطه همین قابلیت در عرض چند ماه گیمر‌های زیادی را جذب خود کند.

کنسول‌های فعلی بازار سخت افزار نسبتا مشابهی دارند و می‌توان گفت همه‌ آن‎‌ها از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی می‌کنند و مشکلی در بخش سخت افزار کنسول‌ها وجود ندارد؛ سازندگان عناوین رایانه‌ای نیز همگی آمادگی ساخت بازی‌هایی با قابلیت کراس‌پلی را دارند چرا که این بازی‌ها باعث می‌شود گیمر‌های بیشتری عناوین آن‌ها را خریداری کنند. تنها مشکلی که تا چندی پیش در دنیای بازی‌های کراس‌پلی وجود داشت، عدم رضایت شرکت‌های کنسول سازی به ویژه شرکت سونی بود و این شرکت قصد داشت با انحصاری نگه داشتن بازی‌های خود بیشتر بازار بازی را از آن خود کند، اما در چند ماه اخیر این شرکت نیز به ساخت بازی‌هایی با قابلیت کراس‌پلی رضایت داده است و مانعی برای سازندگان بازی وجود ندارد.

قابلیت کراس‌پلی از گذشته در کنسول Xbox وجود داشت و گیمر‌های این کنسول می‌توانستند عناوین خریداری شده از فروشگاه مایکروسافت را در پلتفرم کامپیوتر نیز اجرا کنند یا به صورت آنلاین با گیمر‌های کامپیوتر نیز بازی کنند. در چند ماه اخیر گیمر‌ها شاهد افزایش عناوین AAA مشترک بین دو کنسول PS4 و Xbox One بودند و تعداد این بازی‌ها نیز روز به روز در حال پیشرفت است.

اخیرا نیز سازنده بازی Overwatch اعلام کرده است که این بازی از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی خواهد کرد و گیمر‌ها در سه کنسول اصلی و کنسول سوییچ می‌توانند با یکدیگر به طور آنلاین به اجرای بازی‌های رایانه‌ای بپردازند که می‌تواند گفت این خبر یکی از بهترین اخبار برای گیمر‌های کنسول سوییچ بوده چرا که تعداد گیمر‌های این کنسول به شدت از دو کنسول اصلی بازار پایین‌تر است و به وسیله عناوین کراس‌پلی گیمر‌ها می‌توانند با افراد بیشتری به اجرای عناوین بپردازند.

در ادامه ۹ عنوان با قابلیت کراس‌پلی برای کنسول‌های PS4، Xbox One، Nintendo Switch و کامپیوتر را مشاهده کنید:

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان Fortnite

این بازی در حال حاضر پرطرفدارترین عنوان با قابلیت کراس‌پلی در جهان است که روی کنسول‌های PS4، Xbox One، Nintendo Switch و کامپیوتر و همچنین تلفن‌های همراه اجرا می‌شود و گیمر‌های این چهار کنسول با یکدیگر در ارتباط بوده و به صورت آنلاین به اجرا بازی با یکدیگر می‌پردازند. بخش Battle royale این بازی نیز رایگان است و گیمر‌های هر چهار پلتفرم در این بخش از بازی به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند؛ این عنوان جهان باز بوده و گیمر در آن قابلیت گشت و گذار و استفاده از خودرو یا سایر وسایل حمل و نقل را خواهد داشت.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان Minecraft

عنوان Minecraft قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین عنوان دنیای بازی‌های رایانه‌ای تاکنون است. این بازی به دلیل داشتن رابط کاربری بسیار ساده، استفاده گیمر از خلاقیتش در ساخت وساز و وجود داشتن کمی پیچیدگی در گذراندن برخی از مراحل بازی، آن را به یکی از عناوین بسیار قدیمی و محبوب رایانه‌ای تبدیل کرده است؛ به طور کلی هدف گیمر در این بازی ساخت و ساز است. این عنوان بسیار قدیمی دارای بخش آنلاین بوده و روی کنسول‌های Xbox One، Nintendo Switch و کامپیوتر وهمچنین تلفن‌های همراه اجرا می‌شود.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان Rocket League

بازی Rocket League یکی از عناوین سبک شبیه سازی ورزش فوتبال است که گیمر‌ها در محیطی شلوغ و پر از بازیکن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و باید به وسیله اتومبیل‌هایی که در اختیار دارند و سوار آن‌ها هستند با یکدیگر فوتبال بازی می‌کنند و تیمی که تعداد بیشتری گل بزند برنده بازی خواهد بود. این عنوان یکی از اولین بازی‌هایی بوده است که از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل رایگان نبودن نتوانست در رقابت با عناوین رایگان کراس‌پلی رقابت کند. این عنوان در حال حاضر برای کنسول‌های PS4، Xbox One، Nintendo Switch و کامپیوتر در دسترس گیمر‌ها قرار دارد.


بیشتر بخوانید: جزییات جدید بازی Marvel’s Avengers


معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان Call of Duty: Modern Warfare

بازی Call of Duty: Modern Warfare آخرین عنوان عرضه شده از خانواده Call of Duty است که شرکت اکتیویژن آن را به صورت کاملا آنلاین طراحی کرده که در روز‌های ابتدایی عرضه توانست نظر بسیاری از گیمر‌ها را به خود جلب کند و به پرفروش‌ترین عنوان در بسیاری از کشور‌ها تبدیل شود. کمتر از یک ماه از عرضه این عنوان محبوب می‌گذرد و احتمالا این بازی یکی از سه عنوان برتر سال ۲۰۱۹ در جهان خواهد بود؛ داستان این بازی به مبارزه در قرن بیست و یکم مربوط می‌شود که تمرکز اصلی شرکت سازنده در آن، نجات غیر نظامیان گرفتار در میادین نبرد است که این کار غالبا به وسیله تیم گیمر و به صورت آنلاین انجام می‌شود. این عنوان در حال حاضر برای کنسول‌های PS4، Xbox One و کامپیوتر در دسترس گیمر‌ها قرار دارد.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان PUBG

بازی PUBG یکی از عناوین بسیار پرطرفدار رایانه‌ای است که دو سال از انتشار آن می‌گذرد و در این دو سال توانسته است جایگاه بسیار خوبی را بین گیمر‌ها به دست آورد. این بازی به دلیل رایگان نبودن در کنسول‌ها نتوانست در رقابت با عنوان Fortnite پیروز شود و به سرعت از عنوان مذکور عقب افتاد. در بخش بتل رویال این بازی گیمر‌ها به وسیله هواپیمایی وارد محیط بازی می‌شوند و برای بقاء تلاش می‌کنند. در حال حاضر این عنوان برای تمامی کنسول‌ها در دسترس است، اما صرفا گیمر‌های PS4 و Xbox One می‌توانند به صورت آنلاین با یکدیگر بازی کنند و نسخه پلتفرم کامپیوتر این بازی به سرور کراس‌پلی متصل نیست.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان Street Fighter V

بازی Street Fighter V یکی از عناوین عرضه شده در سال ۲۰۱۶ است که در حال حاضر با قابلیت کراس‌پلی در دسترس گیمر‌های PS4 و کامپیوتر قرار دارد و شرکت Takayuki Nakayama که مسئولیت ساخت آن را برعهده داشته اعلام کرده است که این بازی در آینده روی سایر کنسول‌ها نیز عرضه خواهد شد.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی


بیشتر بخوانید: بازی Call of Duty: Modren Warfare، پرفروش‌ترین عنوان انگلستان


عنوان Wargroove

بازی Wargroove یکی از عناوین استراتژی آنلاین است که با الهام از بازی Advance Wars ساخته شده است و گیمر‌ها در آن در محیطی فانتزی که به قرون وسطا مربوط می‌شود به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند و در آن می‌توانند از اژدها، جادو و هواپیما استفاده کنند. این بای صرفا جنبه وقت گذراندن دارد و گیمر‌های بسیار کمی از آن اعلام رضایت کرده‌اند. این عنوان در حال حاضر با قابلیت کراس‌پلی برای کنسول‌های Xbox One، Nintendo Switch و کامپیوتر در دسترس گیمر‌ها قرار دارد.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان Dauntless

بازی Dauntless یکی از عناوین آنلاین اکشن رایگان منتشر شده توسط فروشگاه Epic Games است که گیمر‌ها می‌توانند در آن به صورت انفرادی و یا گروه‌های چهار نفره به مبارزه با یکدیگر بپردازند. گیمر‌ها در این بازی باید با هیولا‌هایی که وارد زمین شدند تا زمین را نابود کنند را از بین ببرند؛ هر دست از این بازی حدود ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد که گیمر آنقدر غرق در بازی می‌شود که هرگز گذشت این زمان را نخواهد فهمید. این بازی هم اکنون با قابلیت کراس‌پلی برای کنسول‌های PS4، Xbox One و پلتفرم کامپیوتر در دسترس گیمر‌ها قرار دارد.

معرفی عناوین برتر پشتیبانی کننده از قابلیت کراس پلی

عنوان DC Universe Online

بازی DC Universe Online یکی از عناوین اکشن موجود در بازار است که در دنیای دی سی است که در آن شخصیت‌هایی مثل بتمن، فلش، جوکر و چند شخصیت دیگر حضور دارند. این بازی هم اکنون در دسترس گیمر‌های دو کنسول PS4 و کامپیوتر با قابلیت کراس‌پلی قرار دارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13254