printlogo


عضو خبرگان رهبری:
توطئه‌های انگلستان موجب تفرقه و اختلاف در بین امت اسلام شده است
 توطئه‌های انگلستان موجب تفرقه و اختلاف در بین امت اسلام شده است
کد خبر: 13502
عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که سیاست اسلام بر وحدت و یکپارچگی است، گفت: توطئه‌های انگلستان موجب تفرقه و اختلاف در بین امت اسلام شده است.
آیت‌الله سید هاشم بطحائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره اهمیت وحدت در جامعه اسلامی و به‌خصوص بین مسلمانان جهان، اظهار داشت: سیاست اسلام بر وحدت و یکپارچگی است اما سیاست انگلستان خبیث بر این است که تفرقه بیندازد و حکومت بکند.

 وی ادامه داد: همفکران این جریان متأسفانه در دنیای اسلام نفوذ کرده و مسئله شیعه و سنی را به راه انداختد و مسلمانان را روبروی یکدیگر قراردادند.

 بطحائی افزود: باکمال تأسف تکفیری‌ها سر از داعش درآوردند و چهره‌ای جعلی و نامبارکی از اسلام که درواقع اسلام انگلیسی بود را به جهانیان نشان داد.

وی اختلافات موجود را ناشی از توطئه‌های این کشور عنوان کرد و بیان داشت: انگلستان کاری انجام داد که شیعه و سنی را در برابر هم قرارداد و اسلام منحرفی را به راه انداخت.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه خوب عمل کرد به‌طوری‌که با روشنگری‌های زیاد برخی از خفتگان و گمراهان را بیدار کرد.

وی افزود: تمام مذاهب اسلام کتاب شان قرآن، قبله‌ای آن‌ها کعبه، پیامبرشان حضرت محمد (ص) و مبدأ و معادشان یکی است در این میان ما شیعیان بعد از پیامبر واقعه غدیر و امامت را به رسمیت می‌شناسیم چراکه در این روز پیامبر حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خودشان معرفی کردند.

بطحائی افزود: در مقابل اهل سنت نیز می‌گویند که سنت پیامبر برای ما مهم است و به همین دلیل واقعه سقیفه را به‌عنوان سند قرار داده و ابوبکر را به‌عنوان خلیفه و جانشین پیامبر می‌دانند که البته این موضوعات و اختلافات نباید موجب تکفیر و تخریب یکدیگر شود.

وی به نظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب با نام‌گذاری هفته وحدت به‌خوبی اهمیت وحدت را در جامعه اسلامی را تبیین کردند و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه واردشده و فرمودند: نباید به صحابه پیامبر جسارت و اهانتی شود.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: این نشان می‌دهد که هردوی این بزرگوار بر وحدت شیعه و سنی و برابری این دو تأکید داشته و باید این وحدت و برابری تداوم یابد.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13502