printlogo


افزایش حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان با اجرای توافق‌نامه همکاری‌
افزایش حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان با اجرای توافق‌نامه همکاری‌
کد خبر: 14027
وزیر تجارت و صنایع عمان با اشاره به توافق‌نامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان که امشب به امضا رسید، گفت: امیدواریم این توافق‌نامه مشوقی برای افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو طرف شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی بن مسعود بن علی السنیدی امشب در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دریایی و کشتیرانی بین ایران و عمان اظهار داشت: بسیار خرسند هستم که در تهران حضور دارم.

وی افزود: مدتی به طول انجامید تا این توافق‌نامه به اینجا رسید.

وزیر تجارت و صنایع عمان با بیان اینکه هیأت وزیران کشور عمان این توافق‌نامه را تصویب کرده‌اند، گفت: به محض اینکه ما کل نسخه‌ها را تحویل بگیریم و سپس تحویل وزارت خارجه شود این قرارداد اجرایی می‌شود.

 علی بن مسعود بن علی السنیدی با ابراز خرسندی از حضور وزیر و راه‌ شهرسازی ایران در امضای این توافق‌نامه گفت: امیدواریم این توافق‌نامه مشوق و انگیزه‌ای برای افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور شود. 

بنابر این گزارش، توسعه همکاری‌های دریایی در زمینه حمل‌ونقل و تلاش مشترک برای رفع موانع توسعه همکاری‌های دریایی طرفین از مفاد این توافق‌‌نامه است.

تسهیل در ورود و خروج کشتی‌های باری و مسافری به بنادر ایران و عمان و ارتقای همکاری شرکت‌های کشتیرانی طرفین در زمینه حمل کالا بین دو کشور از دیگر مفاد این توافق‌نامه است.

همکاری‌های فنی شامل عملیات امدادونجات دریایی، آموزش دریایی، امنیت دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریا از دیگر بندهای توافق‌نامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14027