printlogo


مشکلات کشور نتیجه تفکر سازش با کدخداست
مشکلات کشور نتیجه تفکر سازش با کدخداست
کد خبر: 14093
یک مدرس دانشگاه با اشاره به عملکرد دولت در 6 سال گذشته گفت: متاسفانه نتیجه تفکر سازش با کدخدا منجر به مشکلات بسیاری برای کشور شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه و عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در 6 سال گذشته گفت: متاسفانه نتیجه تفکر سازش با کدخدا منجر به مشکلات بسیاری برای کشور شده است و شش سال است که کشور در انتظار توافق موقت ژنو، امضای کری، توافق برجام، تایید شورای امنیت، اجرای برجام، خروج امریکا، اینستکس ، تماس مکرون و... مانده است.

وی ادامه داد: تفکر وابسته گرایی و حامیان موسوم به «مکتب نیاوران» کشور را به لبه پرتگاه برده و اینها همان از نفس افتاده‌ها و خسته شدگان از انقلاب هستند.

پاک‌اندیش تصریح کرد: این در حالی است که بیانیه گام دوم انقلاب با طرح نظریه نظام انقلابی بعنوان یک تعبیر دقیق نظام سازی را که مستلزم ثبات و استقرار است با تغییر و تحول دائمی و مقتضات انقلاب است ترکیب می‌کند و راه علاج برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را در توجه به ظرفیت‌های داخلی و توسعه درون زا می‌داند. 

وی تصریح کرد: در چله دوم انقلاب باید لشگری از جوانان مومن و انقلابی ضمن در دست گرفتن مدیریت اجرایی کشور مسیر تمدن سازی نوین اسلامی را با تکیه بر عزت ملی و عدالتخواهی با مسدود کردن راه تسلط دشمن در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هموار کرده و میرزاملکم خان‌های زمان را به زباله دان تاریخ حواله دهند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مدیریت اقتصادی دولت در چند سال اخیر بر توسعه برون زا تکیه داشته است، تشریح کرد: نمونه بارز سیاستگذاری های غیرجهادی، توافق برجام است که به دلیل عدم توجه به توسعه درون زا و ظرفیت های ملی ، هیچ منفعتی برای کشور نداشته است.

عضو اندیشکده اسرا در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های مثبت قوه قضاییه در خصوص محاکمه مفسدین اقتصادی و پیگیری جدی آیت الله رییسی در زمینه تحقق عدالت در جامعه، از قوه مجریه انتقاد کرد و گفت : از مدیران اجرایی انتظار می رود اگر دلسوز مردم و نظام هستند به دنبال حاشیه سازی نباشند و مشکلات کشور را افزایش ندهند و اگر توانایی گره گشایی از مسائل اقتصادی ندارند، عرصه را به مدیران شایسته واگذار کنند.

وی گفت: گرفتاری های امروز در ساختار اقتصادی کشور در سایه فقدان مدیریت جهادی خساراتی را به کشور وارد کرده است. بعد از رحلت امام(ره) هر کجا تفکر جهادی و انقلابی حاکم شد شاهد حرکت رو به جلوی کشور بوده ایم و هر جا از تفکر بسیجی فاصله گرفتیم خسارت نصیبمان شده است.

پاک‌اندیش اظهار داشت: سران فتنه که با اقدامات ضد امنیتی شان بستر اغتشاش و آشوب را در سال ۸۸ فراهم ساختند آن روز با اسم رمز «تقلب» زمینه ساز تحریم و اقدام علیه امنیت ملی کشور در کارنامه شان بر جای ماند و امروز بجای توبه و ابراز ندامت از اقدامات ننگین شان با صدور بیانه‌های سریالی از سال ۹۲ تاکنون ضمن حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی، عملیات «فریب» افکار عمومی را کلید زدند. اینان از مسببین اصلی وضع موجود هستند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14093