printlogo


مدیر جامعه الزهرا(س):
وضعیت بودجه این نهاد حوزوی متناسب با برنامه‌های آن نیست
وضعیت بودجه این نهاد حوزوی متناسب با برنامه‌های آن نیست
کد خبر: 14188
مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه این نهاد حوزوی به‌صورت عملی اتحاد میان حوزه و دانشگاه را درراه پیشرفت روزافزون اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، گفت: وضعیت بودجه این نهاد حوزوی متناسب با برنامه‌های آن نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در کنفرانس خبری خود به مناسبت سال جدید تحصیلی جامعه الزهرا، بیان کرد: پذیرش داوطلبان در جامعه الزهرا(س) در سطح ۲، سه و چهار حوزه که به ترتیب معادل مقاطع کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری است انجام خواهد شد.
وی افزود: مباحث علمی و حوزوی درجامعه الزهرا(س) درقالب رشته‌های متنوع و تخصصی ارائه می‌شود و داوطلبان پذیرفته‌شده به‌صورت حضوری و غیرحضوری امکان تحصیل در سطوح مختلف را خواهند داشت.
وی ادامه داد:‌ برگزاری دوره فقه عالی برای بانوانی که سطح چهار حوزه‌ رادارند و می‌خواهند در مسائل فقهی صاحب‌نظر شوند از دیگر برنامه‌های این نهاد حوزوی است.
مدنی گفت: اجرای دوره‌های تربیت پژوهشگر، مترجم،‌ مشاور و مبلغ از دیگر برنامه‌های مستمر جامعه الزهرا(س)‌ در کنار پرداختن به مباحث آموزشی و پژوهشی است.

وضعیت بودجه این نهاد حوزوی متناسب با برنامه‌های آن نیست
وی با اشاره به این‌که انتظار داریم بودجه جامعه الزهرا(س) بر اساس فعالیت‌های گسترده آن لحاظ شود، بیان کرد:‌ باصرفه جویی در همه بخش‌ها به دنبال این هستیم که در تربیت نیروی انسانی موفق باشیم اما واقعیت آن است که وضعیت بودجه این نهاد حوزوی متناسب با برنامه‌های آن نیست و بسیاری از برنامه‌ها به همین دلیل انجام نمی‌شود.
وی در ادامه بابیان اهمیت حفظ ارتباط فارغ‌التحصیلان با این نهاد حوزوی،‌ افزود:‌ در حال تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه در استان‌های مختلف کشور هستیم و همایش‌هایی را نیز در این زمینه برگزار می‌کنیم،‌ همچنین ارتباط خوبی نیز به‌صورت حضوری و مجازی با فارغ‌التحصیلان جامعه الزهرا(س) در سطح بین‌الملل داریم.

جامعه الزهرا با اتحاد بین دانشگاه و حوزه اهداف انقلاب را دنبال می کند
مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: این نهاد حوزوی به‌صورت عملی اتحاد میان حوزه و دانشگاه را درراه پیشرفت روزافزون اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌کند.
وی بیان کرد:‌ جامعه الزهرا(س)‌ با یک شتاب مناسب در بخش‌های متنوع آموزشی و پژوهشی عملکرد خوبی داشته است که نمونه‌ای از آن اجرای طرح شمیم و حضور خواهران طلبه در مدارس است.

بیست هزار طلبه خواهر در جامعه الزهرا تحصیل می کنند
وی ادامه داد: تحصیل بیش از ۲۰ هزار خواهر طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س) در کنار فعالیت سایر مراکز علمی وابسته به این نهاد حوزوی،‌ امکان خوبی برای تاثیرگذاری جامعه الزهرا(س)‌ در مباحث حوزوی،‌ علمی و فرهنگی فراهم ساخته است.


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14188