printlogo


استادی:
علم همراه با عمل نیاز امروز طلاب علوم دینی است
 علم همراه با عمل نیاز امروز طلاب علوم دینی است
کد خبر: 14994
استاد برجسته حوزه علمیه قم، علم همراه با عمل را نیاز امروز حوزه علمیه و طلاب دانست و گفت: باید به‌جای تبلیغ در زبان، با عمل خود مردم را به دین تشویق کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله رضا استادی، امروز در همایش «آموزگار فقاهت» آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله سید محمد محقق داماد در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم بابیان اینکه دیانت مردم ایران اسلامی وامدار سلسله فقهاست افزود: حفظ احکام، جلوگیری از انحراف و تجلی مبانی دینی در زندگی عالمان برجسته موجب حفظ ، استمرار و دیانت مردم ایران در طول قرن‌های گذشته بوده است.

وی گفت: دستاوردهای علمی حوزه علمیه قم از زمان تاسیس تاکنون همواره رو به رشد بوده ولی آنچه امروز و در چنین همایش‌هایی اهمیت دارد، تبیین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری علمای بزرگ و الگوگیری از سبک زندگی این عالمان برجسته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه عمل علما و فقهای گذشته به‌گونه‌ای بوده است که مردم با نگاه به زندگی آن‌ها متدین شده‌اند افزود: زندگی، سبک‌رفتاری و شخصیتی آیت‌الله مرحوم محقق داماد برای طلاب امروز درس‌آموز است.

استادی گفت: ۱۰ سال تحصیل در حوزه علمیه موجب بی‌نیازی طلاب به کسب علم و تحصیل نشود بلکه طلاب باید عاشق علم‌آموزی بوده و لحظه‌ای از مطالعه و کسب فقه و معارف الهی کوتاهی نکنند.

وی بابیان اینکه خداترسی نه در زبان بلکه باید در عمل باشد، افزود: بی‌توجهی به مظاهر دنیا ازجمله ویژگی‌های مشترک تمام علمای بزرگ حوزه علمیه بوده است که باید این موضوع، الگویی برای تمام طلاب باشد.

استادی، دوری از مادیات را لازمه طلاب علوم دینی دانست و اظهار داشت: علمای برگ شیعه در طول تاریخ برای گسترش اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع)، سختی‌های فراوان را به جان خریده و در این دوران شکنجه‌ها و سختی‌های فراوان را تحمیل کرده و تعدادی از آن‌ها نیز به شهادت رسیده‌اند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14994