printlogo


کارشناس مسائل سیاسی:
انحصارگرایی آفت نظام است / آینده انقلاب کاملاً روشن و امیدبخش است
انحصارگرایی آفت نظام است / آینده انقلاب کاملاً روشن و امیدبخش است
کد خبر: 14995
کارشناس مسائل سیاسی بابیان این‌که نباید عده‌ای به‌صورت انحصاری همه‌چیز را در اختیار داشته باشند، گفت: در حال حاضر در هر صنفی که وارد می‌شویم انحصارگرایی موج می‌زند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  میثم لطیفی امشب در مراسم دهه بصیرت که در مسجد امام زمان (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: برخی از افراد به دنبال فتنه‌انگیزی هستند و در فضای فتنه به مال و اموال مردم صدمه بزنند.

وی ادامه داد: از آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و از همان روز اول فتنه‌ها شروع شد به‌طوری‌که فتنه‌گران از جنگ گرفته تا شایعه‌سازی و ... را در دستور کار خود قراردادند.

لطیفی تصریح کرد: جنگ تحمیلی 8 ساله بکی از بزرگ‌ترین فتنه‌های جهان بود به‌طوری‌که تقریباً تمامی کشورهای دنیا حامی صدام حسین بودند اما در عمل شکست خوردند.

وی به دهه‌های 60، 70 و 80 اشاره کرد و ابراز داشت: در تمامی این سال‌ها فتنه‌های پیچیده‌ای علیه کشور نظام شکل گرفت که با هدایت‌های دلسوزانه ولی‌فقیه در نطفه خفه شدند.

کارشناس مسائل سیاسی به ریزش و رویش‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: در این فتنه‌ها نظام با ریزش‌ها و رویش‌هایی همراه بود که درواقع انقلاب را پالایش و از وجود افراد فتنه‌گر تطهیر کرد.

وی فتنه اخیر را موردتوجه قرارداد و افزود: در سال 98 نیز فتنه‌ای شکل گرفت به‌طوری‌که یک‌دفعه قیمت بنزین چندین برابر شد درحالی‌که هیچ اقدامی درزمینهٔ بررسی وضعیت روانی جامعه و مردم شکل نگرفت حتی رئیس قوه مجریه که باید ریل‌گذار و اجراکننده امور باشد گفت از این موضوع بی‌اطلاع بوده است.

لطیفی به ریشه‌های فتنه اشاره کرد و بیان داشت: ریشه‌ای همه این فتنه‌ها غرور و تکبر است به‌طوری‌که انسان‌های مؤمن باید در برابر هوای نفس خود بایستند و اجازه ندهند این موضوع به آن‌ها ضربه بزند.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در سال 67 فردی که در مقام قائم‌مقامی ولی‌فقیه زمان بود اسیر هوای نفس شد و در برابر نظام ایستاد حال این‌که خداوند متعال خودش همواره حامی انقلاب بوده است.

این استاد دانشگاه آینده و چشم‌انداز انقلاب را درخشان عنوان کرد و ابراز داشت: مسیر پیش رو مسیر روشنی است و قطعاً امید به آینده روشن باید در جامعه تزریق شود.

وی مشکلات کنونی کشور را ناشی از انحصارگرایی دانست و تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما انحصار وجود دارد و در هر صنفی که وارد می‌شویم انحصارگرایی موج می‌زند.

لطیفی آفت دوم را مدیران پیر و فرسوده برشمرد و تأکید کرد: برخی از افراد با بهانه‌های مختلف به مناصب چسبیده‌اند و اجازه نمی‌دهند حلقه نخبگان وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: یک عده‌ای به اسم تجربه و تخصص بیشتر با این‌که سن بالایی هم دارند از یک منصب به منصب دیگری کوچ می‌کنند و اجازه جوان‌گرایی را نمی‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: درواقع عده‌ای از اوایل انقلاب در مناصب بالای دولتی حضور دارند و قصد ندارند که این مناصب را به‌راحتی رها کنند که باید فکر اساسی در این زمینه صورت بگیرد.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14995